معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مشهد بیمارستان‌های زیادی در این حوزه خدمات می‌دهند و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی امام رضا(ع)، قائم(عج)، هاشمی‌نژاد، ام‌البنین(س)، رضوی و مهر در حوزه زنان و زایمان فعالیت دارند و این حوزه را پوشش می‌دهند.

افزایش ظرفیت‌های حوزه زنان و زایمان در مشهد

به گزارش قدس خراسان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره ظرفیت‌های حوزه زنان و زایمان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مشهد بیمارستان‌های زیادی در این حوزه خدمات می‌دهند و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی امام رضا(ع)، قائم(عج)، هاشمی‌نژاد، ام‌البنین(س)، رضوی و مهر در حوزه زنان و زایمان فعالیت دارند و این حوزه را پوشش می‌دهند.

بیمارستان ام‌البنین(س) استاندارد ایده‌آل ساختمانی ندارد

محمد دهقانی فیروزآبادی با تأکید بر اینکه از نظر امکانات، تجهیزات و خدمت‌رسانی ایده‌آل در حوزه تخصصی زنان و زایمان که تنها تخصص در حال ارائه در بیمارستان ام‌البنین(س) است هیچ گونه چالشی وجود ندارد و همه کارهای این حوزه به خوبی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: این بیمارستان از نظر ساختمانی استاندارد ایده‌آلی ندارد و باید به فکر جایگزین برای آن باشیم.

وی نوید افزایش ظرفیت‌های حوزه زنان و زایمان در مشهد را داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بیمارستان امام رضا(ع) و بخش زنان این بیمارستان بیان کرد: با توجه به افزایش نیاز خدمت‌رسانی در حوزه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی زنان قرار است توسعه ظرفیت‌های این حوزه در بیمارستان امام رضا(ع) رقم بخورد.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های حوزه زنان و زایمان بسیار مناسب است، تصریح کرد: در درمان ناباروری هم که موضوع بسیار مهمی است پنج مرکز درمان ناباروری تیپ۳ داریم که خدمات کامل در این حوزه را ارائه می‌دهند و یکی از این مراکز با عنوان میلاد در بیمارستان امام رضا(ع) قرار دارد و دولتی است و چهار مرکز خصوصی هم هستند که خوشبختانه این ظرفیت‌ها سبب شده همه بیماران نیازمند خدمات درمان ناباروری را پوشش دهیم و درمان  انجام شود.

مرکز درمان ناباروری در کاشمر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از مجموعه زیر پوشش دانشگاه در کاشمر هم یک مرکز تیپ۲ داریم که خدمات این مرکز تا پیش از مرحله آی‌وی‌اف است یعنی تا آی‌یوآی را در مرکز درمان ناباروری کاشمر انجام می‌دهند که این اتفاق بسیار خوبی است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خیلی از بیمارانی که برای نیازهای تخصصی حوزه زنان و دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مشهد مراجعه می‌کنند گاهی از استان‌های مجاور به اینجا می‌آیند، گفت: یعنی علاوه بر خود جمعیت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به مراجعه‌کنندگان از سایر استان‌ها هم خدمات می‌دهیم و اگر بیمارستان ام‌البنین(س) را جایگزین و از ظرفیت کامل بتوانیم بهره ببریم و ظرفیت‌های جدید هم در این حوزه ایجاد کنیم مطمئن باشید شرایط خیلی خوبی را در حوزه زنان خواهیم داشت.

وی با اشاره به شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیمارستان‌های ما در شهرهای دیگر نیز در حوزه زنان و زایمان همه امکانات تخصصی را دارند و بیماری که به آنجا مراجعه کند اگر به زایمان طبیعی یا انجام عمل سزارین نیاز داشته باشد خدمات به او ارائه می‌شود اما درباره خدمات درمان ناباروری چون خدمات پیشرفته محسوب می‌شود در حال حاضر به جز مشهد، فقط در کاشمر خدمات ارائه می‌دهیم.

تمام پزشکان حوزه زنان و زایمان خانم هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: البته در بعضی شهرستان‌های کوچک ممکن است گاهی اوقات متخصص به مرخصی رفته باشد و آن شهر چند روزی متخصص زنان و زایمان نداشته باشد یا مثلاً بیمار مراجعه‌کننده شرایط خاص و پیچیده‌ای داشته باشد که تشخیص پزشک در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد یا جنین این است که بهتر است به مشهد اعزام شود و این بیماران برای رفع نیازهای حوزه زنان و زایمان به مشهد مراجعه می‌کنند در غیر این صورت به طور معمول این خدمات در شهرها در حال ارائه است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در حال حاضر تمام پزشکان حوزه زنان و زایمان خانم هستند، تصریح کرد: پزشکان آقایی که در این حوزه مشغول هستند در بیمارستان‌های دولتی حضور ندارند و جزو متخصصان قدیمی این حوزه محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.