تبریک زودهنگام پیروزی بایدن در انتخابات 2020 توسط نتانیاهو سبب ناراحتی ترامپ شد و لذا اقدام اخیر را باید نوعی دلجویی و اقدام پیش دستانه برای جلب نظر دوباره ترامپ تلقی کرد.

ای هلو، آلبالو، شفتالو؛ بقربانت بگردم! / دیدار با ترامپ در سین برنامه های نتانیاهو

دیمیتری گندلمان، مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که بنیامین نتانیاهو قصد دارد تا در سفر برنامریزی شده خود به آمریکا که روز سه شنبه انجام می شود علاوه بر بایدن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور نیز ملاقات کند!

گندلمان دراین‌باره گفت: ملاقات با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در برنامه گنجانده شده اما برگزاری این دیدار هنوز تأیید نشده است. مشاور نتانیاهو اضافه کرد که سازماندهی و برنامه‌ریزی این سفر بدون توجه به کناره‌گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور، همچنان ادامه دارد و نتانیاهو با بایدن دیدار خواهد کرد.

غلط کردم محترمانه نتانیاهو

تعجیل نخست وزیر جنایتکار صهیونیست برای دیدار با ترامپ – با برآورد پیروزی وی در انتخابات آتی - در حالی است که وی چهار سال پیش با تبریک زودهنگام پیروزی بایدن در انتخابات 2020 پشت پای بزرگی به رئیس جمهور پیشین زده و وی را بشدت عصبانی کرده بود. لذا اقدام اخیر را باید نوعی دلجویی و اقدام پیش دستانه نتانیاهو برای جلب نظر دوباره ترامپ تلقی کرد.

دونالد ترامپ پیشتر در مصاحبه‌ای که بعدها انجام داد، به‌شدت به نخست‌وزیر اسرائیل به دلیل پیام تبریکش به جو بایدن پس از پیروزی او در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال گذشته تاخت و او را مورد انتقاد قرار داد. ترامپ در جریان مصاحبه با باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی گفت که پیام تبریک نتانیاهو به جو بایدن بسیار سریع و بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شده است؛ یعنی زمانی که ترامپ صحت انتخابات را زیر سوال برده بود و همچنان برای تغییر این نتایج مبارزه می‌کرد.

او با اشاره به پیام تبریک نتانیاهو به بایدن گفت: «نتانیاهو خیلی سریع عمل کرد. سریع‌تر از هر کسی. من از آن زمان با او صحبت نکردم. لعنت به او.» ترامپ در این گفتگو با اشاره به تلاش و برای پیشبرد پروژه موسوم به صلح ابراهیم و عادی سازی روابط اعراب با تل آویو، ادعا می‌کند که هیچکس به اندازه او به نتانیاهو کمک نکرده و به همین دلیل تبریک نتانیاهو به بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را یک «خیانت» می‌داند. او با اشاره به نام مستعار نتانیاهو می‌گوید: «هیچ کس به اندازه من برای "بی بی" کار نکرد و من از "بی بی" را دوست داشتم و هنوز هم دوست دارم. من برای نتانیاهو بیش از هر کسی دیگری که سر و کار داشتم، کار کردم. اما از او ناامید شدم. من وفاداری را هم دوست دارم. اولین کسی که به بایدن تبریک گفت نتانیاهو بود. "بی بی" می‌توانست ساکت بماند اما یک اشتباه وحشتناک مرتکب شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.