سرمایه‌گذاری گسترده سعودی‌ها با هدف توسعه فوتبال در شبه جزیره عربستان همچنان ادامه دارد و به تازگی نیز پنجره نقل و انتقالات تابستانی لیگ این کشور باز شده و تا تاریخ دوم سپتامبر فعال است.

چرا جوان‌ها به عربستان ‌می‌روند؟ شن‌های صحرا به جای چمن‌های سبز!

به گزارش قدس آنلاین،هر روز خبرهای جدیدی از پیشنهادهای چند برابری دستمزد به ستاره‌های باشگاه‌های حاضر در لیگ‌های معتبر اروپایی انتشار پیدا می‌کند و به همین خاطر توجهات رسانه‌ای بسیاری به غرب آسیا معطوف می‌شود. البته که نقل و انتقالات باشگاهی عربستان تاکنون با آرامش دنبال شده است؛ درست بر خلاف تابستان گذشته که باشگاه‌ها با کمک کمیته جذب، یک پنجره نقل و انتقالات تاریخی را پشت سر گذاشتند.

جدا از این موضوعات، نکته جالب اینجاست که عربستانی‌ها از یک زمانی به بعد دست روی بازیکنان جوان و همین‌طور نوظهور گذاشته‌اند و دیگر فعالیت خود را محدود به جذب ستاره‌های کهنه کار و پا به سن گذاشته نکرده‌اند. درست است که طی این روزها بازیکنانی مثل ناچو فرناندز و پیر اوبامیانگ با رده سنی بالای ۳۰ سال به تیم القادسیه پیوسته‌اند، اما همزمان شایعاتی درباره حضور موسی دیابی بیست‌وپنج ساله و ویتور روکه  نوزده‌ساله در عربستان به گوش می‌رسد؛ دیابی که در حال حاضر در استون ویلا بازی می‌کند و زمانی در بایرلورکوزن می‌درخشید و روکه که به عنوان یک بازیکن آینده دار به بارسلونا پیوست ولی در فصل گذشته زیر نظر ژاوی، فرصت چندان زیادی برای حضور در زمین پیدا نکرد. حتی در تابستان سال گذشته، گفته می‌شد باشگاه الهلال به صورت جدی به دنبال جذب کیلیان امباپه فرانسوی بوده و پیشنهادهایی هم به این بازیکن ارائه کرده است. با این حال در همان تابستان بازیکنانی مانند روبن نوس، میلینکوویچ ساویچ و میتروویچ به الهلال ملحق شدند که هر سه نفرشان ملی‌پوش هستند.

با درنظر گرفتن همه موارد موجود، شاید این مسئله در ذهن شکل بگیرد که دلیل پیوستن برخی ستاره‌ها به لیگ عربستان، آن هم در اوج دوران بازی چیست.

در پاسخ به این پرسش نیز خیلی موضوع‌ها بیان شده، اما احتمالاً چیزی که برای خود بازیکن اهمیت دارد، پول است. با اینکه ظاهراً عربستانی‌ها می‌خواهند به یک قطب ورزشی و تجاری در جهان تبدیل شوند و این می‌تواند برای ستاره فوتبالی که قصد نقل مکان به آنجا را دارد، جذاب باشد، ولی به احتمال زیاد هیچ چیزی به اندازه مبلغ دستمزد بالا و قابل توجه، گذراندن سال‌های جوانی در گرمای صحرای عربستان را توجیه نخواهد کرد. با این حال نیز ممکن است بعدها مصاحبه‌های پس از بازنشستگی این بازیکنان، حقیقت تازه‌ای را برای همگان روشن سازد.

*متین نجفی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.