رابرت دنیرو، بازیگر برنده اسکار که از حامیان برجسته رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن محسوب می‌شود، تصمیم وی برای کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را عملی برخواسته از «سیاست هوشمندانه و میهن‌پرستی فداکارانه» دانست.

خوشحالی رابرت دنیرو از کناره‌گیری بایدن از انتخابات؛ شکست‌دادن ترامپ اولویت آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین، این بازیگر با اشاره به اهمیت پیروزی بر ترامپ اعلام کرد: «بایدن کنار می‌کشد تا مسیر را برای یک دموکرات دیگر باز کند».

او همچنین از رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت از معاونش، کاملا هریس، به عنوان نامزد حزب دموکرات قدردانی کرد و گفت: «هیچ چیز برای کشور ما مهم‌تر از شکست‌دادن دونالد ترامپ در انتخابات نیست.»

این بازیگر که در سال ٢٠١۶ نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری، بالاترین جایزه مدنی در ایالات متحده را از ساکن وقت کاخ سفید باراک اوباما، دریافت کرده است، در پایان با ادای احترام به تصمیم بایدن گفت: «با احترام، تحسین و مهرومحبت، از جناب رئیس‌جمهور متشکرم!»

ستاره فیلم‌های «گاو خشمگین» و «راننده تاکسی» که از منتقدان سرسخت رئیس‌جمهور سابق آمریکا محسوب می‌شود، چندی پیش سیاست‌های چهارساله ترامپ در کاخ سفید را به باد انتقاد گرفت و وی را «فردی مریض» و «هیولا» خواند و انتخاب مجددش را خطرناک توصیف کرد.

این بازیگر ٨٠ ساله با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور سابق حتی یک «ویژگی مثبت» نیز ندارد، خطاب به حامیان ترامپ گفت: «فکر نمی‌کنم آنها متوجه باشند که اگر او خدای نکرده دوباره رئیس جمهور شود، چقدر خطرناک است.» او در ادامه با قرار دادن ترامپ و هیتلر در یک کفه ترازو گفت: «...وقتی بچه بودم می‌گفتم هیتلر یک کابوس است. [در آمریکا] هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اما اکنون ممکن به نظر می‌رسد.»

با افزایش نگرانی‌ حامیان حزب دموکرات در خصوص شکست در انتخابات آتی که در پی عملکرد بحث‌برانگیز بایدن در مناظره با ترامپ ایجاد شد، چهره‌های برجسته‌ای از هالیوود همچون استفن کینگ، راب راینر، مایکل مور و رید هستینگز خواستار کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی شدند. درحالیکه بایدن تا چند روز گذشته نیز تاکید داشت که به فعالیت‌های انتخاباتی خود ادامه می‌دهد، اما روز یکشنبه از رقابت‌ها برای ورود مجدد به کاخ سفید کناره‌گیری کرد و در بیانیه‌ای گفت: «معتقدم که به نفع حزب [دموکرات] و دولت کنونی است که کناره‌گیری کرده و تنها بر انجام وظایف تا پایان دوره ریاست جمهوری‌ام تمرکز کنم.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.