روزنامه اسرائیلی «هاآرتس» با انتقاد از محتوای سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در مقابل کنگره، تأکید کرد که وی برای بسیج حمایت سیاسی و عمومی به‌منظور طولانی‌شدن جنگ به آمریکا رفته است.

هاآرتس: نتانیاهو به اسرا اهمیتی نمی‌دهد؛ او به کنگره رفت تا حمایت بیشتری را برای جنگ بسیج کند

روزنامه اسرائیلی «هاآرتس» از محتوای سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیست در کنگره آمریکا انتقاد کرد.

این روزنامه تأیید کرد که هدف نتانیاهو از سفر به ایالات متحده و حضور او در کنگره، پیشبرد توافقی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی و پایان‌دادن به جنگ و رنج نبوده، بلکه هدف از این سفر جلب حمایت بیشتر آمریکا برای ادامه شعله‌های جنگ است.

تناقض بین انکار قصد اسرائیل توسط نتانیاهو برای شهرک‌سازی در نوار غزه، موردتوجه این روزنامه قرار گرفته است، زیرا توضیح می‌دهد که آنچه نتانیاهو آن را «خلع سلاح و کنترل امنیتی» می‌نامد، به‌سرعت به شهرک‌سازی واقعی و شبیه به شهرک‌سازی تبدیل می‌شود؛ شبیه به آن چه درباره الحاق کرانه باختری و شهرک‌سازی‌های کنونی به بهانه‌های رخ داد.

این روزنامه به عدم حضور نمایندگان حزب دموکرات در سخنرانی اشاره می‌کند و آن را «مسئله‌ای نه‌چندان کم‌اهمیت در صحنه کنگره» می‌داند و می‌افزاید: تشویق‌های پرشور این تصور را به وجود آورد که او از جانب همه گروه‌ها حمایت می‌شود، اما در واقع، ده‌ها قانون‌گذار دموکرات در این جلسه شرکت نکردند.

هاآرتس با یادآوری ۹ ماه جنگ طاقت‌فرسا با تعداد زیادی کشته، زخمی و اسیر، نتیجه می‌گیرد که نتانیاهو در بازسازی مدل سیاسی و امنیتی خود موفق نشد، و این یک شکست است که «اسرائیل را به این وضعیت اسف‌بار کشانده است».

دیروز، برخی از نمایندگان دموکرات نه‌تنها سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند، بلکه نارضایتی خود از او را نیز ابراز کردند.

از جمله سناتور «بینی ساندر» که در پست «X» خود تأیید کرد اسرائیلی‌ها می‌خواهند نتانیاهو از دولت خارج شود، بنابراین او به کنگره آمد تا کمپینی به راه بیندازد و خود را در آن تبلیغ کند؛ او نه‌تنها یک جنایت‌کار جنگی، بلکه یک دروغگو نیز هست.

«نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا نیز به نوبه خود تأکید کرد که سخنرانی نتانیاهو در کنگره «بدترین ارائه‌ای بود که یک مقام خارجی در کنگره انجام داده است».

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.