در حالی قرار است پیش‌فروش بلیت اتوبوس در ایام اربعین از فردا ۶ مرداد آغاز شود که مدیرکل سازمان راهداری گفت: از میزان افزایش قیمت‌ها بی اطلاع هستم.

پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از فردا / نرخ‌ها هنوز مشخص نیست

داریوش باقرجوان با بیان این‌که از میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین امسال اطلاعی نداریم، اظهار کرد:‌از سال گذشته برنامه‌ها برای ارتقا زیرساخت‌های سفرهای جاده‌ای اربعین آغاز شده و تا اول صفر یعنی ۱۱ مردادماه به پایان می‌رسد.

وی با بیان این‌که از فردا شنبه ۶ مردادماه پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ۳ پایانه مرزی باشماق،‌ خسروی و تمرچین آغاز می‌شود، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش کردیم با مدیریت سفر،‌فشارها بر مرز مهران را کاهش دهیم . بر این اساس سال قبل در سفرهای رفت اربعین، ۴۸ درصد از زائران از مرز مهران استفاده کردند. این در حالی بود که در زمان بازگشت تعداد زائرانی که از مرز مهران عبور کردند به ۶۸ درصد افزایش یافت.

وی با بیان " این یعنی ۲۰ درصد بار سایر مرزهای کشور به مرز مهران اضافه شد، تصریح کرد:‌ چنانچه در پایانه‌ خودرو به تعداد کافی باشد و زمان سوار شدن را ۵ دقیقه در نظر بگیریم باز هم فشار مضاعفی به مرز مهران به‌عنوان پرتقاضاترین مرز برای عبور زائران وارد می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: برای تردد زائران اربعین از روز دهم اربیعن مرز تمرچین در آذربایجان غربی، باشماق در کردستان و خسروی در کرمانشاه زیر بار خواهد رفت. شرایط را به‌گونه‌ای پیش‌ می‌بریم تا در ایام اربعین لیست انتظار داشته باشیم. زمانی‌که ظرفیت حمل‌ونقل تکمیل شود،‌از سرویس‌های فوق‌العاده برای تردد زائران استفاده خواهیم کرد.

باقرجوان با بیان این‌که در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ اتوبوس فعال در کشور داریم که پاسخگوی نیاز تردد زائران و تردد در سایر مناطق کشور نیست، گفت: از دستگاه‌های اجرایی، معادن،‌ پتروشیمی‌ها خواهش می‌کنیم در ایام اربعین ناوگان خود را آزاد کرده و آنها در اختیار جابجایی زائران قرار دهند. هرگونه عدم همکاری از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که اتوبوس با پلاک عمومی در اختیار دارند باعث بروز مشکل برای خدمات‌رسانی به مردم خواهد شد.

وی تاکید کرد: ناوگان عمومی در حال حاضر در اختیار صنایع، معادن، پتروشیمی‌ها، دستگاه‌های اجرایی و .. است، از آنها می‌خواهیم در مواقع خاص مانند ایام اربعین، خودروها را در اختیار ما قرار دهند.

وی با بیان این‌که ناوگان عمومی در اختیار صنایع، معادن و ... حدود ۵۰۰۰ دستگاه است، اضافه کرد: اگر بتوانیم از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه را به ناوگان اتوبوس اضافه کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم خدمات‌رسانی مناسبی در سفر حدود ۹۰۰ کیلومتری اربعین تا مرزها را به زائران ارائه خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افزایش سایه‌بان، سرویس بهداشتی، رفع نقاط حادثه‌خیز و... در پایانه‌های مرزی خبر داد و در خصوص قیمت بلیت اتوبوس برای ایام اربعین گفت:‌میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس را ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد و نرخ‌ها در پایانه‌ها نصب خواهد شد.

باقرجوان در پاسخ به این پرسش که قیمت بلیت اتوبوس به مقصد پایانه‌های مرزی ۶ گانه چه میزانی است،‌گفت: از قیمت اطلاعی ندارم و شنبه (فردا) نرخ‌های جدید را اعلام می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، سال گذشته در ایام اربعین قیمت بلیت اتوبوس در دو مرحله ۱۲۵ درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.