رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهدگفت:ضعف زیرساخت در خدمت‌رسانی به زائران پیاده مسیر ملک‌آباد نیازمند توجه است.

ضرورت توجه به زیرساخت ها در مسیر پیاده روی ملک آباد برای زائران

سید ابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با قدس خراسان درباره وضعیت روستاهای بخش احمدآباد و بازدید از این منطقه اظهار کرد: یکی از کارهایی که برای توسعه ملک آباد اتفاق افتاده الحاق و اختصاص ۸۰ هکتار زمین به حوزه شهری برای مسکن ملی است که در اختیار خانوادها قرار گرفته است تا اقدام به ساخت و ساز کنند.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد جداسازی آب شرب از آب خام و آبیاری را یکی از اقدامات خوب در ملک‌آباد دانست و بیان کرد: یکی از درخواست‌های مردم بخش احمدآباد از ما اختصاص خط اتوبوس بود که در شورای شهر مشهد مصوب کردیم اما مقدماتی نیاز دارد که باید توسط حوزه بخش احمدآباد و شهر ملک‌آباد پیگیری شود.

وی این پیگیری‌ها را در حوزه راهور و شورای همتا خواند و افزود: در صورت گرفتن تاییده چهار اتوبوس برای مسیر مشهد تا روستای ده سرخ اختصاص داده می‌شود.

علیزاده یکی از مطالبات عمده مردم بخش احمدآباد را آب عنوان کرد و گفت: در حوزه منابع آبی مشکلی وجود ندارد اما اکثر قنات‌ها خشک شده‌اند که اگر مسئولان متولی نسبت به احیای قنات‌ها اقدامات لازم را انجام دهند مشکل آب منطقه برطرف می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد با بیان اینکه مردم از عدم وجود شورا در چند روستای این بخش اظهار گلایه داشتند، تاکید کرد: انتظار داریم فرمانداری ورود کند و بتواند با اقدامات و مجوزهای مربوطه شورای روستاها را در روستاهای فاقد شورا تشکیل دهد.

وی کمبود پزشک را مشکل دیگر مردم برشمرد و بیان کرد: سه مجموعه مرکز بهداشت و درمان و درمانگاه در این بخش وجود دارد اما به گفته اهالی به شدت کمبود پزشک دارند و امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی فکر جدی برای تامین پزشک داشته باشد.

علیزاده ضمن تاکید بر اقدامات شایسته در حوزه آسفالت روستایی در بخش احمدآباد مشهد خاطرنشان کرد: هفت روستا در این منطقه هنوز از آسفالت جاده روستایی برخوردار نشدند و امیدوارم با توجه شایسته مسئولان مسیر تردد مردم عزیز تسهیل شود. ر

ییس شورای اسلامی شهرستان مشهد مشکل دیگر مردم را استقرار شعبه یا باجه بانک کشاورزی خواند و افزود: مردم در حوزه آبخیزداری طرح‌هایی دارند که نیاز به توجه شایسته مسئولان دارد.

وی تصریح کرد: در بحث‌های کشاورزی و دامی در اختیار قرار دادن به موقع بذرها برای کشاورزان و تامین مناسب نهاده‌های دامی از انتظارات کشاورزان و دامداران است که با توجه به موقع در فصل خودش باعث حفظ ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه در این منطقه حدودا ۱۲ امام‌زاده وجود دارد، گفت: با توجه به ظرفیت موجود و مسیر تاریخی هجرت امام رضا(ع) و روستاهایی مثل ده سرخ نیاز است در حوزه گردشگری میراث فرهنگی نسبت به احیا و شناساندن این ظرفیت‌ها به مردم اقداماتی را انجام دهد و افزایش حضور مردم در این مناطق موجب پیشرفت منطقه و توجه ویژه به آن می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد با تاکید بر اینکه یکی از مسیرهای اصلی حضور زائران پیاده در دهه آخر صفر ورودی بخش احمدآباد و ملک‌آباد است، گفت: این مسیر نیاز به توجه بیشتری دارد تا به زائرانی که آن را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند خدمات بهتری داده شود، کرامت زائران باید حفظ شود و به جز زیرساخت جاده‌ای، تامین آب، برق و گاز برای مسیر پذیرایی از زائران و نیز توجه ویژه به خدمات پزشکی و درمانی که مورد نیاز زائران پیاده است و تاکنون در این مسیر کمبودهایی وجود داشته است که امیدوارم با توجه ویژه خدمت شایسته ای به زائران پیاده حضرت رضا(ع) داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.