جاده شهر چرام به دهدشت پس از ۱۸ سال هنوز تکمیل نشده است که با تصادف خونبار هفته گذشته و پیگیری مکرر مردم و حساسیت افکار عمومی در حال تکمیل شدن یک کیلومتر مانده آن است این در حالی است که حتی با افتتاح و تکمیل، این جاده همچنان ایمنی لازم را ندارد .

جاده چرام-دهدشت همچنان حادثه‌سار

به گزارش قدس آنلاین،  شامگاه شنبه (۳۰ تیرماه ۱۴۰۳) با برخورد دو دستگاه خودرو پیکان و وانت پیکان در جاده دهدشت به چرام و آتش سوزی یکی از خودروها چهار کشته و چهار مصدوم برجای گذاشت که با رخداد این حادثه رانندگی موج اعتراض و نگرانی زیادی در فضای مجازی در پی داشت.

جاده ۱۷ کیلومتری چرام(مرکز شهرستان چرام) به دهدشت(مرکز شهرستان کهگیلویه) بیش از یک دهه آغاز شد که تا هفته گذشته ۹۰۰ متر از آن باقیمانده مانده بود و تاکنون تصادف های مکرری در این مسیر و حتی این قطعه رخ داده است اما بدلیل تصادف این هفته باقیمانده جاده در حال آسفالت است این در حالی است که با وجود آسفالت شدن مابقی، هنوز این مسیر پرتردد از ایمنی لازم برخوردار نیست.

اگرچه مدیران راه استان پاسخی به خبرنگار ندادند اما پیمانکار این مسیر ارتباطی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۹۰۰ متر باقیمانده جاده چرام به دهدشت خارج از قرارداد و تعهدات پیمانکار بوده است و بدلیل نبود اعتبار تکمیل این مسیر متوقف شده است

"جلال داورپناه" ادامه داد: سال ۱۴۰۰ برنده مناقصه ۹ کیلومتر این مسیرشدم که در مدت ۹ ماه پیمانکار تعهدات خود را انجام داد اما چون این ۹۰۰ متر باقیمانده در برآورد اولیه و قرارداد پیمانکار نبود مسکوت ماند.

داورپناه ادامه داد: هم اکنون در حال آسفالت کردن این قطعه (۹۰۰ متر) هستیم ولی باز خطرات این جاده بیشتر خواهد بود چرا که هنوز ایمنی لازم همانند خط کشی ها، روکش آسفالت، نیوجرسی و روشنایی لازم را ندارد.

وی تاکید کرد: برای تکمیل و بهره برداری کامل این جاده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از طرفی پروژه استانی است و با تزریق سالانه ۲ میلیاردتومان این پروژه تکمیل نمی شود و شاهد تصادف های مکرر خواهیم بود.

این پیمانکار تصریح کرد: تنها راه حل برطرف کردن این مشکل و رفع خطرات این مسیر پرتردد، ورود جدی مسوولان استانی و نماینده مجلس مبنی بر دعوت از معاون وزیر و مدیر شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور و توجیه آن برای تبدیل کردن این پروژه استانی به ملی و دریافت اعتبارات ملی است چرا که هنوز بخش زیادی از مطالبات پیمانکار پرداخت نشده است و برای ایمن سازی این مسیر اعتباری هم ندارند.

وی با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات خود گفت: با تکمیل شدن این ۹۰۰ متر باقیمانده و معوقات گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان طلب دارم که با وجود مقصر جلوه دادن پیانکار،نماینده یا مدیر خاصی کارساز نیست اگر به ظاهر جاده باز شده اماجاده پرتردد و فراوانی روستای همجوار و نبود روشنایی و خط کشی، باز شاهد تصادف هایی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.