کاروان پیاده انصار الحسین (ع) از جمله کاروان‌های عاشق و دلداده نهضت عاشورایی و امام حسین (ع) است که فارغ از سن و سال هرسال با پیمودن ۲۶۰۰ کیلومتر از مشهد مقدس تا کربلا به زیارت امام حسین (ع) و عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

۲۶۰۰ کیلومتر پیاده‌روی به عشق حسین(ع)

دوباره بوی کرب و بلا به مشام می رسد و هوای سفر به سرزمین عشق در دل و جان غوغا می کند، این جا باید عاشق باشی تا دعوت نامه زیارت کربلای حسین(ع) را به نامت بزنند. دعوت نامه ات که برسد، پای پیاده و گرما هم جلوی راهت را نمی گیرد و عشاق حسینی از هر طریقی که بتوانند پا در مسیر عاشقی می‌گذارند و خود را به همایش اربعین می‌رسانند.  

بار دیگر کاروان پیاده انصار الحسین (ع) در بیست و سومین سال از حرکت خود با ۱۳۰ نفر از دلدادگان حضرت پرشورتر و بی‌قرارتر از هر سال دیگر با سپردن دل، به جاده زده اند و از مشهد رهسپار کربلای معلی شده اند.

این چه دلدادگی است که نه پیر می‌شناسد و نه جوان، این‌ها همه قدم قدم از حرم تا حرم می‌روند و از شوق زیارت بی‌قرارند، نوجوان، جوان، پیر و سالمندی که دست هایش می‌لرزد از حدود ۴۰ روز پیش رهسپار سفر عشق شده اند.

زائرانی که همگی می‌دانستند سفر عشق، آسان نیست؛ گرما و عطش دارد؛ بیماری و دوری از عزیزان دارد. کویر و صحرا دارد و... آن‌ها اما همه سختی ها را به جان خریدند و عازم جاده های منتهی به کربلای حسین (ع) شدند.

به گفته مدیر این کاروان این سفر از صحن قدس حرم امام رضا (ع) و بعد از اقامه نماز برای مردم فلسطین و غزه با شعار «کربلا، طریق الاقصی» آغاز شده است و به نیت شهید رئیسی و دعا برای آزادی قدس، قدم در این جاده گذاشته اند.

رجبی، مدیر کاروان انصار الحسین بیان کرد: در بیست و سومین حرکت این کاروان ۱۳۰ نفر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، تهران، بوشهر، گلستان و چهار محال و بختیاری حضور دارند که میانگین سنی آنان ۴۰ تا ۵۰ سال است.

وی افزود: کوچکترین عضو این کاروان ۱۲ ساله و بزرگترین عضو آن ۸۰ ساله است، به طور معمول هر سال ۸۰ درصد از اعضای این کاروان را افراد جدید تشکیل می‌دهند، این کاروان در مسیر رفت ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر را به صورت پیاده طی کرده و از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری و خوزستان عبور می‌کنند.

رجبی بیان کرد: هدف از اعزام این کاروان جهاد تبیین و نشر آموزه‌های مکتب امام حسین (ع) است، رفت و برگشت کاروان مزبور ۸۰ روز به طول می انجامد و تا اربعین در کربلا حضور دارند، در روز پایانی ماه صفر و همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) وارد مشهد شده و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

گفتنی‌ست کاروان پیاده ۱۳۰ نفره انصارالحسین (ع) حرکت خود را با هدف معرفی و اشاعه فرهنگ حسینی و تبیین حماسه عاشورا به صورت شهر به شهر و روستا به روستا از مشهد مقدس آغاز کرد و پس از ۴۰ روز پیاده روی از منطقه دهدز وارد خاک خوزستان شد. این کاروان در خوزستان با گذر از شهرهای دهدز، ایذه، باغملک، میداوود، رامهرمز، اهواز، آبادان و خرمشهر با عبور از مرز شلمچه، عازم کربلای معلی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.