مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: طی سه سال اخیر ۱۹۲ مورد مطالعات بالینی داروهای وارداتی و تولید داخل بررسی شده است.

 گزارش ۱۹۲ مورد مطالعه بالینی داروی وارداتی بررسی شد

غلامحسین صادقیان با اشاره به افزایش تعداد پروتکل‌های مطالعات بالینی بررسی شده در دولت سیزدهم نیز افزود: طی سه سال ۲۷ مورد پروتکل مطالعه بالینی در اداره دارو بررسی شده است.

 وی همچنین از افزایش تعداد مجوز شروع مطالعه بالینی صادر شده (CTA) خبر داد و گفت: مجوزهای صادر شده شامل مطالعات در حال انجام و واکسن‌های تولید داخل اعم از واکسن‌های کووید- ۱۹، آنفلوانزای فصلی، آنتی بادی‌های مونوکلونال، فاکتورهای خونی تولید داخل، ملزومات دارویی و موارد دیگر بوده است که تعداد آن به ۴۸ مجوز می‌رسد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش تعداد بازرسی‌های انجام شده از مستندات، محل انجام مطالعات بالینی در حال اجرا (GCP) به تعداد ۳۵ بازرسی، عنوان کرد: تعداد پرونده مربوط به درخواست ترخیص، تهیه داروهای تحقیقاتی (IMP) بررسی شده در اداره مطالعات بالینی نیز طی سه سال اخیر به ۲۷ پرونده و تعداد گزارش دوره‌ای ایمنی(PSUR) فرآورده دارویی _ واکسن بررسی شده در اداره مطالعات بالینی به ۶۴۰ گزارش افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.