معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: ثبت نام قطعی ٨ میلیون و ١٨٤ هزار دانش آموز انجام شده که نسبت به سال گذشته در این تاریخ حدود ٨٠ درصد ثبت نام پایه اول انجام شده است.

کاهش تعداد ثبت نام کلاس اولی ها نسبت به سال گذشته

طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در دومین نشست پروژه مهر گفت: حدود یک میلیون و ٤٩٥ هزار نفر ثبت نام در پایه اول داشته ایم که این آمار حدود ۱۱۰ هزار نفر کاهش ثبت نام در پایه اول را نشان می دهد.

او افزود: ٨ میلیون و ١٨٤ هزار دانش آموز ثبت نام قطعی آن ها انجام شده که نسبت به سال گذشته در این تاریخ حدود ٨٠ درصد ثبت نام پایه اول انجام شده است.

طریفی حسینی تصریح کرد: کلاس بندی حدود ٩٠ درصد دانش آموزان انجام شده و می توان گفت از اوج کار کلاس بندی دانش آموزان عبور کردیم و وارد سازماندهی معلمان شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: اولویت در حال حاضر سازماندهی معلمان و توانمند سازی آن ها در دوره ابتدایی است. حدود نیمی از معلمانی که در ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در پایه اول مشغول تدریس بودند، الان به پایه دوم همراه دانش آموزان منتقل می شوند و این رویه تا پایه سوم ادامه خواهد داشت.

طریفی حسینی درباره توانمند سازی معلمان گفت: بخش مهمی از دوره های توانمندسازی در تابستان برگزار می‌شود و ممکن است تا مهر ادامه پیدا کند.

معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در ادامه نشست به موضوع آماده سازی فیزیکی مدارس اشاره کرد.

هاشمی، مدیر کل ارزیابی عملکرد آموزش و پروش در خصوص پروژه مهر توضیح داد: هماهنگی های لازم در قالب پروژه مهر صورت گرفته است. با توجه به این که این برنامه هر ساله است و بخش های مختلف وظایف خود را می‌شناسند، بخشنامه های مرتبط به آن به عنوان بخش نامه پایدار شناخته می شود.

وی افزود : فرآیند های اجرایی پروژه مهر ذیل کار گروه های ۹ گانه تعریف شده و هر کار گروه وظایف خاص را بر عهده دارند. برای پیشبرد این فرآیند با استان ها نیز هماهنگی های لازم را داریم.

وی اذعان کرد: پروژه مهر باید پویا و مبتنی بر مشارکت باشد و صرفا نمی توان بر اساس داشته های آموزش و پرورش مدارس را پیش برد.

او درباره نظارت بر ثبت نام گفت: امسال برای نیم پایه ها با درج نمره قبولی، فرآیند ثبت نام آن ها در پایه بعد در همان مدرسه انجام شد که این موضوع از رفت و آمد حدود ۱۲ میلیون والدین جلوگیری می کند.

هاشمی در ادامه به فرآیند ثبت کتاب های درسی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ۷۶.۴۵ درصد ثبت سفارش کتاب انجام شده و بقیه بر اساس ثبت نام ادامه پیدا خواهد کرد. به طور کلی باید گفت نسبت به سال گذشته هم فرایند ثبت نام و هم ثبت کتاب های درسی جلوتر است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.