استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد گفت: شهر مقدس مشهد و آستان قدس رضوی ظرفیت تبدیل‌شدن به پایگاهی برای سایر حوزه‌های علمیه را، دارد.

مزیت‌های متنوع دومین دوره مدرسه دارالعلم در مقایسه با دوره نخست

حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی به برگزاری دومین دوره مدرسه دارالعلم و مزیت‌های این مدرسه در مقایسه با دوره نخست آن اشاره و عنوان عام برای دروس و تکثر اساتید را از مزیت‌های این دوره ذکر کرد.
وی گفت: در مدرسه فقه و اصول مدرسه دارالعلم، عنوان عامی برای تمامی مدارس دوره طراحی شده است که همه اساتید ذیل این عنوان فعالیت دارند و خروجی این دوره، اجزای پازل موضوعی عام را کنار هم می‌چیند، در واقع هر استادی موضوعی کلی را بررسی می‌کند که با جمع این مباحث معرفت جامعی نسبت به آن موضوع، حاصل می‌شود.
 درایتی با اشاره به افزایش تعداد اساتید این دوره در مقایسه با دوره سال گذشته افزود: طلبه‌ها در این مدرسه با اساتید مختلف و نظرات و دیدگاه‌های فراوان آنان آشنا می‌شوند و بهتر می‌توانند مباحث را تحلیل و بررسی کنند.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد در ادامه، خاطرنشان کرد: مشارکت طلاب در این مدرسه بسیار خوب است، برخی از طلاب سطح بالایی دارند، به‌خوبی مطالب را درک می‌کنند و گاهی ادامه‌دهنده درس هستند، در واقع اساتید سرنخ‌های تحقیق را ارائه می‌دهند و طلاب به دنبال آن تحقیق می‌روند.
به گفته وی، آشنایی اساتید و طلاب و برقراری ارتباطی دوستانه با هم از برکات و مزایای این اعتکاف علمی است، در واقع برای استفاده حداکثری از این دوره‌ها، باید موضوعات جدیدی مطرح و در طول سال تحقیقاتی صورت گیرد، تادر بازه زمانی سال آینده، این موضوع به نتایج مثبتی برسد.
درایتی همچنین با اشاره به این که ارتباط بین حوزه‌های علمیه شیعی در کشورهای مختلف یک ضرورت است، گفت: مشهد و آستان قدس رضوی به دلیل وجود مضجع نورانی ثامن‌الحجج (ع) این ظرفیت را دارد که به پایگاهی برای حوزه‌های علمیه مختلف مبدل شود.
وی در پایان گفت: حوزه‌های علمیه نجف و عراق بسیار قوی هستند و حوزه علمیه لبنان و سوریه نیز توانمندی‌هایی دارند که با برقراری ارتباطات بیشتر، برکات زیادی به همراه خواهند داشت.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.