خبر فوری

استان خراسان رضوی با خرید ۵۰۵ هزار تن گندم جایگاه هفتم خرید تضمینی این محصول در کشور را دراختیار دارد.

با گذشت خرید گندم از مرز نیم میلیون تن رکورد ۵ ساله خرید تضمینی گندم در استان شکسته شد

به گزارش قدس خراسان، وحیدرضا فریدونی گفت: پس از ۵ سال، رکورد خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان با خرید بیش از ۵۰۵ هزار تن گندم، شکسته شد.

وی افزود: این میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال جاری در غالب ۶۵ هزار ۲۲۷ محموله صورت گرفته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: بیشترین خرید طی سالیان اخیر متعلق به سال ۱۳۹۷ با ۵۰۲ هزار و ۳۹۷ تن بوده است.

فریدونی گفت: در ابتدای سال پیش بینی می شد ۴۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شود لیکن با عنایت به نزول رحمت الهی و تلاش های کشاورزان عزیز استان خراسان رضوی، علاوه بر عبور از پیش بینی های اعلام شده ، نسبت به سال گذشته نیز ۳۶ درصد رشد را در خرید تضمینی شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه قیمت پایه خرید تضمینی سال جاری در ازای هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال بوده است افزود : ارزش گندم های خریداری افزون بر ۸۸ هزار ۸۰۲ میلیارد ریال می باشد که تا کنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: در سال جاری استان خراسان رضوی با این میزان خرید تضمینی گندم توانسته است در بین هفت استان پیشرو در خرید تضمینی کشور قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در سطح استان خراسان رضوی نیز شهرستان های مشهد با ۷۳ هزار ۲۴۰ تن، تربت جام با ۵۴ هزار۹۱۵ تن و جغتای با ۴۳ هزار و ۹۳۵ تن بیشترین حجم خرید استان را به خود اختصاص داده اند.

فریدونی همچنین اضافه کرد: در فصل خرید سال جاری ۸ سیلوی دولتی ، ۴ سیلوی بخش خصوصی،۱۰ کارخانه آردسازی و ۲۶ انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر در امر خرید تضمینی وظیفه خدمت رسانی به گندمکاران استان را به عهده داشته اند که از این میان ، سیلوهای دولتی ۲۴ درصد، سیلوهای بخش خصوصی ۱۸ درصد، سیلوهای جوار کارخانجات آردسازی ۲۶ درصد و انبارهای تعاون روستایی ۳۲ درصد از حجم خرید استان را صورت داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.