خبر فوری

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران آمده بود، علما و اندیشمندان و مداحان با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند.

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

آیت الله نوری همدانی: بی شک این ترورها نشان از زبونی رژیم صهیونیستی دارد

 آیت‌الله حسین نوری همدانی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه در پیامی آورده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 

﴿مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴾ (سوره احزاب، آیه ۲۳)

خبر شهادت شخصیت مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه موجب تأسف و تأثر گردید.  

بی‌شک، این ترورها نشان از زبونی رژیم صهیونیستی و نزدیک شدن به روزهای پایانی این رژیم نامشروع می‌باشد؛ اما مستکبران خصوصاً آمریکا جنایتکار به عنوان‌ حامی اصلی صهیونیست و خود اسرائیل غاصب بداند که جبهه مقاومت نه تنها خللی در عزم راسخش برای نابودی اسرائیل ایجاد نخواهد شد، بلکه مستحکم‌تر از قبل این مسیر را ادامه خواهند داد و بی‌تردید شهادت این مجاهد راه را برای محو این رژیم سفاک و آدم کش هموار خواهد نمود.  اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک، شهادت این شخصیت محترم را به رهبر معظم انقلاب و همه جبهه مقاومت در سراسر جهان تسلیت و تبریک عرض می‌نمایم.  

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

آیت الله اعرافی: اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه تجاوز به حریم ایران بود

متن بیانیه آیت الله اعرافی- مدیر حوزه‌های علمیه - به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا ﴿۲۳/احزاب﴾

شهادت ناجوانمردانه برادر بزرگوار و مجاهد فی‌سبیل‌الله شهید اسماعیل هنیه باعث تاثر و تالم شدید اینجانب گردید.

آقای شهید هنیه سالهای متمادی است که خار چشم ایادی استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونسیتی بود و مخصوصاً بعد از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و پیروزی تاریخی مجاهدان حماس بر دشمن زبون صهیونیستی این عقده برای آنها صد چندان شد.

رژیم صهیونسیتی که نفس‌های آخر خود را می کشد با شهادت این مجاهد و شهید با عظمت آن هم داخل ایران، پستی و زبونی خود را بیش از پیش برای همه اثبات کرد و قطعاً این کار با چراغ سبز و حمایت آمریکا انجام شده است که باید در این زمینه پاسخگو باشد.

انتظار می‌رود انتقام شهادت ناجوانمردانه مهمان عزیز ما شهید دکتر اسماعیل هنیه که با تجاوز به حریم کشور اسلامی ایران انجام شده است علاوه بر پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران با واکنش مجاهدین و رزمندگان اسلام در مناطق مختلف فلسطین و منطقه غرب آسیا انجام گیرد.

اینجانب تسلیت خود را خدمت مقام معظم رهبری، عموم مجاهدان محور مقاومت و نیروهای دلاور حماس و مخصوصاً خانواده این شهید بزرگوار ابراز می‌دارم.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور: قطعا جبهه مقاومت در گرفتن انتقام خون شهید اسماعیل هنیه درنگ نخواهد کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور - با صدور پیامی، شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است: 
 
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أموتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون 
انالله و انا الیه راجعون 
شهادت جانسوز و مظلومانه دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، دلدادگان گفتمان  مقاومت در سرتاسر جهان را متاثر و خشمگین ساخت.  
شهید اسماعیل هنیه که دهها شهید از خاندان خود از جمله فرزندان و نوه‌هایش را تقدیم آرمان فلسطین و مقاومت کرده بود، خود نیز به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در مسیر آزادی قدس شریف رسید و ثمره سال‌ها مجاهدت خالصانه خود را از خداوند متعال دریافت کرد.  
قطعا جبهه مقاومت در گرفتن انتقام خون شهید اسماعیل هنیه درنگ نخواهد کرد. خون پاک شهید اسماعیل هنیه همانند دیگر رهبران شهید و فقید مقاومت، عزم منادیان بی شمار آزادی قدس شریف در سرتاسر جهان را در ادامه این مسیر نورانی، جزم خواهد کرد.  
شهادت اسماعیل هنیه را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، ملت غیور فلسطین، امت اسلام و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان، همنشینی با رهبران شهید مقاومت از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید سیدعباس موسوی، شهید ابومهدی المهندس، شهید عماد مغنیه را برای این شهید بزرگوار مسئلت می‌نمایم.  

همچنین برخی از مداحان از جمله میثم مطیعی، حسین طاهری، سید مصطفی میرداماد، محسن محمدی پناه، محسن عراقی و مسعود پیرایش به این حادثه تروریستی واکنش نشان دادند.  

میثم مطیعی در تویئتی آورده است:

الثار لدم الضیف دین برقبتنا 

انتقام خون مهمان بر ذمه ماست.

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

همچنین حسین طاهری نیز در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت: شهادت فرماندهان حزب الله لبنان در ضایحه و همین‌طور جناب اسماعیل هنیه(ره) در تهران را به محضر رهبر جبهه مقاومت جهان اسلام امام خامنه‌ای حفظهالله تسلیت عرض می‌کنیم.

# سر خم می‌سلامت

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

محسن عراقی نیز آورده است: شهادت اسماعیل هنیه در تهران بسیار شبیه به شهادت حاج قاسم عزیز در بغداد بلکه شهادت‌های اخیر است. منشا خباثت و جنایت‌ها یکی است اما جریان نفوذ را هم دست کم نگیریم. قطعا عزم انتقام خون این مهمان عزیز ما کار دشمن جنایت پیشه و شبکه کثیف نفوذ را به زودی و با هم یکسره خواهد کرد.

ان‌اشاالله قریبا

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

واکنش علما و اندیشمندان و مداحان در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.