خبر فوری

وزیر امور خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود، ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران، «جنایتی فجیع» خواند.

وزیر امور خارجه اردن: ترور هنیه جنایتی فجیع است

به گزارش قدس آنلاین، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز از «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود تماس تلفنی دریافت کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی تشدید تنش‌های خطرناک در منطقه و انجام اقدامات مناسب برای توقف این تنش‌ها، حمایت از امنیت و ثبات منطقه و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ را بررسی کردند.

الصفدی بر توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه تأکید کرد و این موضوع را یک اولویت اساسی و فوری دانست و گفت: تداوم این تجاوزات باعث تشدید تنش‌های خطرناک شده که صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را در معرض خطر قرار داده است.

وزیر امور خارجه اردن همچنین ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را جنایتی فجیع، نقض قوانین بین‌المللی و اقدامی خطرناک توصیف کرد و اتخاذ اقدامات فوری و موثر برای توقف تجاوزات و اقدامات تنش‌آفرین رژیم صهیونیستی را ضروری دانست.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.