رئیس دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی گفت: بر اساس قردادی با معاونت علمی ریاست جمهوری برای انتشار مقالات بین‌المللی تشویق مالی در نظر گرفته شده است.

اعطای‌مشوق مالی برای انتشار مقاله در نشریات بین‌المللی

امیر رضا شاهانی با اشاره به کاهش رتبه علمی کشور به دنبال کاهش انتشار مقالات بین‌المللی افزود: در مورد رتبه علمی باید به چند نکته توجه داشت. نخست اینکه رتبه علمی تنها مربوط به مقالات نیست. ما دستاوردهای علمی دیگری نیز همچون دستاوردهای فناورانه، ثبت اختراع و ... نیز داریم که این شاخص‌ها نیز در رتبه‌بندی‌ها تاثیر دارند.

وی ادامه داد: حتی زیرساخت‌ها و تجهیزات دانشگاه‌ها نیز در رتبه‌بندی‌ها اثرگذار هستند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطر نشان کرد: ما در هیات ممیزه دانشگاه به دنبال این هستیم که آیین‌نامه‌ها را اصلاح کنیم و آن‌ها را به سمت دستاوردهای فناورانه و صنعتی ببریم.

وی در پاسخ به این پرسش که به طور خاص برای افزایش انتشارات علمی بین‌المللی چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است، گفت: ما در چند ماه اخیر برای افزایش انتشارات علمی، قراردادی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری امضا کردیم که یکی از آیتم‌های آن مربوط به موضوع مرجعیت علمی و انتشارات مقالات است.

شاهانی افزود: در این قرارداد انتشار مقالات بین‌المللی به‌ویژه در نشریات ساینس و نیچر مورد توجه قرار دارد که اگر اساتید در این زمینه دستاوردی داشته باشند، تشویق ویژه مالی می‌شوند.

وی بدون ذکر مبلغ مشوق‌های مالی برای انتشار مقالات گفت: مبلغ این مشوق‌های مالی در نظر گرفته شده، خوب است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.