رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، هدف نظام سلامت را ایجاد حال خوش در مردم دانست و گفت: مهارت‌های نوین روانپزشکی، کلید آینده‌ای سالم‌تر است.

مهارت‌های نوین روانپزشکی، کلید آینده‌ای سالم‌تر است

حسین قناعتی، در نخستین جشنواره علمی دستیاران روانپزشکی سراسر کشور که در بیمارستان روزبه برگزار شد، بر اهمیت آموزش مهارت‌های کاربردی و نوآوری در روان‌پزشکی تأکید و تصریح کرد: مهارت‌های نوین روانپزشکی، کلید آینده‌ای سالم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش، توانمندسازی دانشجویان برای حل مشکلات به صورت مستقل است، گفت: کسب اطلاعات خود را محدود به دانشگاه نکنید، مهارت‌هایی مانند تحقیق، تحلیل و حل مسئله را بیاموزید و از فرصت‌ها استفاده کنید تا بتوانید در دنیای رقابتی امروز، به عنوان یک فرد خلاق و نوآور عمل کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هدف نظام سلامت ایجاد حال خوش در مردم است، به چهار عامل سلامت جسمانی، سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی که از سوی سازمان جهانی بهداشت مطرح شده، اشاره و بر تربیت روانپزشکان جامع‌نگری که به همه این ابعاد توجه داشته باشند، تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های فرهنگی و معنوی در کنار پیشرفت‌های علمی از روانپزشکان خواست به تأثیرگذاری عوامل غیرعلمی بر مبانی علمی نیز توجه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.