دانشیار رشته علوم تربیتی حوزه و دانشگاه، امتداد دانش کلامی و فلسفی در حوزه نظامات اجتماعی را یکی از اهداف مدرسه دارالعلم دانست.

 امتداد دانش کلامی و فلسفی در حوزه نظامات اجتماعی از اهداف مدرسه دارالعلم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار ما به برگزاری دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم و مزیت‌های این دوره برای طلاب و اساتید که در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است، اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این دوره به‌ویژه برای اساتید کلام و علوم عقلی این است که کمک کند تادانش کلامی و فلسفی در نظامات اجتماعی به‌ویژه نظامات تربیتی مثل نهاد آموزش‌وپرورش، دانشگاه، حوزه تربیت‌معلم و... جاری و ساری باشد.
وی عبور از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب را از دیگر اهداف این مدرسه برشمرد و افزود: در وضعیت موجود بحث‌های مرتبط با حوزه کلام تنها از طریق سخنرانی، منبر و برگزاری مراسم توسط طلاب مطرح می‌شود و ما در باورها و زندگی روزمره مردم حضور نداریم و اگر برخی از طلاب هم نیز حضور دارند، عمدتاً حضور عمیق علمی و بنیادی نیست.
 به گفته این دانشیار رشته علوم تربیتی حوزه و دانشگاه، یکی از محورهای اساسی که می‌تواند در این مدرسه تابستانی پیگیری شود و از مزیت‌های این دوره‌ها نیز بشمار می‌رود، این است که معرفت و دانش کلامی و فلسفی را به حوزه‌های دانش و نظام تربیتی وارد کنیم در همین راستا باید استعدادهای این حوزه را شناسایی و سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.
حجت‌الاسلام نوذری خاطرنشان کرد: ما از حوزه تأثیرگذاری عقب‌مانده‌ایم و برای عبور از این معضل باید باورها را اصلاح کنیم و به‌صورت جدی پیگیری و برنامه‌ریزی در این حوزه صورت گیرد.
وی در ادامه به استقبال بالا و مشارکت جدی طلاب در دومین دوره از مدرسه دارالعلم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طلاب در این دوره‌ها انگیزه یادگیری دارند و آمادگی دارند تا در بحث‌های دانش کلامی و فلسفی وارد شوند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.