رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ۶۲۰۰ طرح ارسالی به جشنواره، ۶ طرح منتخب مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

حضور ۲۰درصدی مدارس غیردولتی در جشنواره آفرینو

احمد محمودزاده در نشست اولین جشنواره ملی آفرینو (ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی) گفت: جشنواره آفرینو طبق سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد که به ممنوعیت برون سپاری و وجود یک مدرسه در کشور تاکید داشت، در این راستا با کمک و همکاری کارشناسان و متخصصان در حوزه تعلیم و تربیت این رویداد را برنامه ریزی کردیم تا به موضوع خلاقیت‌ها پرداخته و معرفی شوند.

وی با بیان اینکه فراخوانی برای جشنواره آفرینو در ۱۴۰۲ در ۶ محور از جمله نوآوری در فرایند فرهنگی، نوآوری در فرایند پژوهش، نوآوری در فرایند مشارکت و تعاون، نوآوری درفرایند تعلیم و تربیت، نوآوری در فرآیند مدیریت، تنوع فضاهای یادگیری منتشر شد افزود: ۲۰ درصد از مدارس غیر دولتی در این رویداد شرکت کردند، بیش از ۶ هزار اثر از ۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه از طریق سامانه ارسال شد.

محمودزاده با بیان اینکه این آثار بر اساس شاخص‌های تعیین شده ارزیابی شده است ادامه داد: از تعداد ۶۲۰۰ طرح ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری رسید که از این تعداد ۴۰ طرح انتخاب و در آخر ۲۰ طرح به مرحله نهایی رسید که در اختتامیه رویداد آفرینو از ۶ طرح تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی برای طرح‌ها در روزهای ۱۴ و ۱۵ مرداد برگزار می‌شود گفت: صاحبان طرح می‌توانند طرح‌های خود را در حضور مدیران و موسسان معرفی کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه چهار کارگاه در موضوعات هوش مصنوعی و مدارس آینده نسل چهارم، برگزار می‌شود افزود: مدرسه البرز با ۱۱۶ طرح بیشترین طرح را داشته و استان ایلام دارای کمترین طرح است.

محمودزاده با بیان اینکه ۴۰ طرح منتخب از استان‌های هرمزگان و مازندران، فارس، قزوین، سیستان و بلوچستان، بوشهر و اصفهان بوده است عنوان کرد: مدارس برند کمتر در این رویداد شرکت کردند که این نقطه ضعف رویداد است و با همکاری معاونت فناوری، اقتصاد دانش بنیان مقرر شده است که نشان نوآوری به مدارس تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار مدرسه برای مهر آماده شده است که الگوی صالح در این مدارس اجرا شود اظهار کرد: این درحالی است که هدف گذاری ما برای ۵ هزار مدرسه بوده است اما در سال آینده این اقدام به مدارس کشور تسری پیدا می‌کنند.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.