معاون اداری مالی وزارت علوم از پرداخت معوقات حق‌التدریس اعضای هیئت علمی خبرداد و گفت: فرایند پرداخت معوقات حق‌التدریس اعضای هیئت علمی درحال طی شدن است و بزودی به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

معوقات حق‌التدریس اعضای هیئت علمی پرداخت می‌شود

علی خطیبی درباره پرداخت معوقات اعضای هیئت علمی گفت: معوقات حق‌التدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم در دستور پرداخت قرار گرفت.

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرگزاری مهر مبلغ این معوقات را هزار و ششصد میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: فرایند پرداخت معوقات مذکور در حال طی شدن است و به زودی به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

وی درباره افزایش سقف حقوق اعضای هیئت علمی نیز گفت: طبق قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ سقف حقوق دریافتی کارکنان دولت ۵۵ میلیون تومان بود، ما یک تعدادی استاد پیشکسوت و چهره شاخص علمی داریم که به دلیل فعالیت‌های علمی که انجام داده اند حقوق آنها بیشتر ازاین مبلغ می‌شد.

خطیبی ادامه داد: بنابراین شورای حقوق و دستمزد دولت سیزدهم موافقت کرد که سقف حقوق این اعضای هیئت علمی (که البته این موارد خیلی نادر بوده و در کل کشور تعداد آنها زیر ۲۰۰ نفر است) در مرتبه استادیار تا سقف ۶۵ میلیون تومان، در مرتبه دانشیار تا سقف ۷۰ میلیون تومان و در مرتبه استاد تمام تا سقف ۷۵ میلیون تومان به سقف حقوق شأن اضافه شود.

معاون اداری مالی وزارت علوم تاکید کرد: البته این مطلب به این مفهوم نیست که تمام استایارها مقداری که عنوان شد حقوق می‌گیرند، عمده استادیارها ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند اما اساتیدی که کارویژه انجام داده و ابتکار و اختراعی داشتند و حقوق‌شان به بالای سقف رسیده است شورای حقوق ودستمزد دولت سیزدهم با این تسهیلات موافقت کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.