علی لبیب دوچرخه سوار جوان کشورمان با کسب رتبه هفتاد و ششم و عبور از خط پایان بازیهای المپیک پاریس طلسم ١٦ ساله ناکامی این رشته را شکست.

رکابزن ایران به خط پایان رسید / طلسم ١٦ ساله دوچرخه سواری شکست

به گزارش قدس آنلاین، در هشتمین روز از بازی‌های المپیک فرانسه، علی لبیب تنها نماینده دوچرخه سواری کشورمان در بخش استقامت جاده در مسیر ۲۷۳ کیلومتر به مصاف ۹۲ رکابزن برتر جهان رفت و در نهایت توانست به عنوان نفر هفتاد وششم از خط پایان عبور کند.

دوچرخه سواران کشورمان از المپیک ۲۰۰۸ و بعد از اینکه حسین عسگری با رتبه پنجاه و یکم از خط پایان این رویداد عبور کرد تا به امروز موفق به اتمام مسابقه استقامت جاده نشده بودند.

علی لبیب رکابزن ۲۲ ساله کشورمان در شرایطی که همه کار وی را برای به پایان بردن مسابقه سخت توصیف می‌کردند، موفق شد بعد از ۱۴ سال طلسم این ناکامی را شکسته و مسابقه المپیکی خود را به اتمام برساند.

در این رقابت سخت و نفس گیر که بیش از شش ساعت به طول انجامید، رمکو اونوپل رکابزن بلژیکی با زمان ۶ ساعت و ۱۹ دقیقه و ۳۴ ثانیه به تنهایی و با فاصله از خط پایان عبور کرد و مدال طلا گرفت. این دوچرخه سوار مدال طلای تایم تریل انفرادی مردان المپیک پاریس را هم از آن خود کرد و با کسب این دو طلا نام خود را در تاریخ این بازی‌ها در تصاحب هر دو مدال طلای بخش جاده ثبت کرد.

بعد از این رکابزن، دو دوچرخه سوار فرانسوی هم دوم و سوم شدند.

در این رقابت ۱۲ نفر در میانه مسیر حذف شدند. ۹ نفر از رکابزنان از نفر نهم تا شانزدهم با ۷ ساعت و ۲۳ دقیقه و در یک زمان مشترک از خط پایان عبور کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.