رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از افتتاح سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری خبر داد.

سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری میراث افتتاح شد

مصطفی ده‌پهلوان با اشاره به قابلیت‌ها و مزایای استفاده از این سامانه گفت: در آموزه‌های اخلاق سازمانی آمده تسریع در فرآیندها موجب پیشگیری از انواع فسادها، صرفه‌جویی در هدر رفت زمان، نیروی انسانی و موضوعاتی از این دست می‌شود. از این رو با توجه به انتقادها و نارضایتی‌های موجود از سوی همکاران و مخاطبان خارج از پژوهشگاه تلاش کردیم تا با راه‌اندازی سامانه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری مراحل انجام فرآیندها را حذف و تا اندازه‌ای سرعت بخشیم.

وی افزود: این سامانه بخشی از نقص‌های موجود در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری را برطرف خواهد کرد، به عنوان نمونه ما در روند گزارش‌گیری برای ارائه به نهادهای بالادستی با مشکلاتی از قبیل کمبود زمان، ناهماهنگی در ارائه اطلاعات و … مواجه هستیم که در صورت بهره‌برداری از این سامانه این نقص جبرانمی‌شود.

ده‌پهلوان در تشریح مزایای سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات خاطرنشان کرد: دیجیتال‌سازی می‌تواند ما را در انجام سریع امور و عدم ایجاد خلل در فعالیت‌ها در موارد خاص همچون اپیدمی‌ها، کاهش ساعات کاری و تعطیلی ادارات به دلائل مختلف یاری رساند.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، از دیگر مزایای این چنین سامانه‌هایی را آرشیو اطلاعات پژوهشی خواند و گفت: تمامی اطلاعات گزارش‌گیری و مقالات اعضای هیئت علمی و … در بخش رزومه اعضاء برای مخاطبان داخلی و خارجی در این سامانه قابل دانلود است.

وی با اشاره به اینکه در صورت بارگذاری سریع‌تر اطلاعات از سوی همکاران در سامانه، بزودی اشکالات فنی را درک، شناسایی و مرتفع خواهیم کرد، اظهار کرد: این سامانه با وجود مشابهت‌هایی با سایر مراکز دانشگاهی باید سامانه‌ای از جنس پژوهشگاه باشد.

ده‌پهلوان با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری را برای پژوهشگاه بومی کنیم و به شبکه علمی کشور متصل شویم گفت: امروز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با وجود تلاش اعضا حضور پررنگی در شبکه علمی کشور ندارد و بازتاب فعالیت‌های آن از بیرون دیده نمی‌شود. افقی که ما برای پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و در آینده صنایع‌دستی می‌بینیم چیزی در حد پژوهشگاه نفت است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.