دبیر اجرایی ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد از جزییات برگزاری این دوره به‌ صورت حضوری خبر داد و علاقمندان تنها تا پایان مردادماه می‌توانند نسبت به ثبت نام و ارسال فیلم اجراهای خود در قالب لوح فشرده اقدام کنند.

اعلام جزئیات ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد

به گزارش قدس آنلاین، دبیر اجرایی جشنواره مهدی مساح بیدگلی (استاد دانشگاه، عضو هیئت مدیره کانون مدرسان خانه موسیقی ایران و رئیس هیئت مدیره خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد) در خصوص ارسال آثار به دبیرخانه گفت: ثبت نام ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی استاد امیرجاهد در دو بخش «دونوازی» و «گروه‌نوازی» تا پایان مردادماه سال جاری ادامه داشته و این تاریخ به ‌دلیل انجام داوری‌های مرحله اول و دوم در شهریورماه، به‌هیچ ‌وجه قابل تمدید نخواهد بود. دبیرخانه­‌های جشنواره، خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و همچنین خانه موسیقی ایران است. علاقمندان می‌توانند نسبت به ثبت نام حضوری نیز اقدام نمایند.

وی افزود: طی جلسه‌ای که در دوره جدید مدیریت انجمن موسیقی ایران با مدیرعامل انجمن، محمدعلی مرآتی داشتیم، مقرر شد در دوره بعدی جشنواره، یعنی هفتمین دوره، ثبت نام از طریق سامانه «بامک» انجام شود و علاقمندان بتوانند آثار خود را به این صورت به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در مورد محل دبیرخانه ششمین دوره جشنواره توضیح داد: خانه‌موزه دکتر محمد معین و استاد امیرجاهد، منزل شخصی این دو چهره برجسته عرصه فرهنگ و هنر بوده و دکتر معین داماد استاد امیرجاهد بودند و منزل این دو عزیز در کنار هم بوده است. در حال حاضر این مکان به عنوان خانه موزه و مرکز تخصصی موسیقی، ادبیات و خوشنویسی فعالیت دارد. البته شرکت‌کنندگان می‌توانند آثارشان را به دبیرخانه دیگر جشنواره یعنی خانه موسیقی ایران نیز تحویل دهند.

بیدگلی در مورد نحوه ثبت نام تصریح کرد:  شیوه ثبت نام بدین شکل است که شرکت‌کنندگان باید پس از مطالعه آیین‌نامه جشنواره، فیلم گرفته‌شده از قطعه اجرایی خود به‌صورت دونوازی و یا گروه‌نوازی خارج از فضای استودیویی و بدون افکت و فایل عکس پرسنلی به تعداد افراد نوازنده در قالب لوح فشرده را به همراه فرم ثبت نام، کپی شناسنامه یا کارت ملی و پرداخت مبلغ ذکر شده در آیین‌نامه، به دبیرخانه اصلی جشنواره ارسال کننند. آیین‌نامه جشنواره، فرم‌های ثبت نام نیز در سایت خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد قرار دارد.

دبیر اجرایی جشنواره در پایان در خصوص داوری مرحله اول و دوم بیان کرد: در نیمه اول شهریورماه داوری مرحله اول باتوجه به فیلم ارسالی متقاضیان، انجام خواهد شد و نتایج اعلام می‌شود. در تاریخ‌های ۲۵ و ۲۶ شهریور از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب نیز داوری مرحله دوم در برج آزادی تهران برگزار خواهد شد و تمام شرکت‌کنندگان قطعات خود را حضوری مقابل داوران اجرا خواهند کرد.

در این دوره از جشنواره نیز علاوه بر رتبه‌­های اول تا سوم و شایسته تقدیر، بخش استعدادهای درخشان که  از برنامه‌­های ویژه این جشنواره است، برگزار خواهد شد. در این بخش، نفرات برتر به مدت ۲ سال مورد حمایت قرار خواهند گرفت که این حمایت شامل عضویت در خانه موسیقی ایران، ارائه کتاب‌های آموزشی به صورت رایگان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی به صورت رایگان، تهیه موزیک ‌ویدئوهای مختلف جهت معرفی این افراد در فضای مجازی، جایزه نقدی، لوح و تندیس و... است.

این دوره از جشنواره، از سوی خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، برج آزادی تهران، بنیاد رودکی و همچنین شهرداری منطقه ۱۴ تهران مورد حمایت قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.