فیلم ابرقهرمانی «ددپول و ولورین» در دومین هفته نمایش جهانی خود مجموع فروش گیشه خود را به ۸۲۴ میلیون دلار رساند.

دیزنی با «ددپول و ولورین» ۳ میلیارد دلاری شد

فیلم «ددپول و ولورین» با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن با فروش جهانی ۸۲۴ میلیون دلاری توانست از فروش کل فیلم‌های قسمت‌های قبلی یعنی «ددپول» (۷۸۳ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۶ و «ددپول ۲» (۷۸۶ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۸ پیشی گرفته و به دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ پس از انیمیشن «Inside Out ۲» (۱.۵ میلیارد دلار) و سومین فیلم پرفروش تاریخ با درجه سنی «R» پس از «جوکر» (۱.۰۷ میلیارد دلار) و «اپنهایمر» (۹۷۵ دلار) قرار بگیرد و پیش بینی می شود ظرف چند روز آینده از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

«ددپول و ولورین» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی در گیشه سینمای آمریکا نیز با فروشی بالغ بر ۳۹۵ میلیون دلار در صدر گیشه برای دومین هفته پیاپی قرار دارد، ضمن این که با عبور از فروش ۳۷۰ میلیون دلاری فیلم «مصائب مسیح» ساخته مل گیبسون در سال ۲۰۰۴، رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا را با درجه سنی «R» به خود اختصاص داده است.

به گزارش ورایتی، دیزنی به اولین استودیو سال ۲۰۲۴ تبدیل شد که فروش جهانی آن از سه میلیارد دلار فراتر رفت. دیزنی به لطف فروش «ددپول و ولورین»، انیمیشن «Inside Out ۲»، «پادشاهی سیاره میمون‌ها» (۳۹۷ میلیون دلار) و «اولین صالع نحس» (۵۳ میلیون دلار) به این نقطه عطف دست یافته است و در ادامه سال نیز فیلم‌های «بیگانه: رومولوس» (۱۶ اوت)، «موآنا ۲» (۲۷ نوامبر) و «موفاسا: شیر شاه» (۲۰ دسامبر) را در برنامه اکران دارد.

«ددپول و ولورین» در ادامه اکران بین‌المللی خود در آخر هفته میلادی که گذشت، بیش از ۱۱۰ میلیون دلار در ۵۲ بازار خارجی خارج از ایالات متحده و کانادا فروخت و چین (۴۵.۲ میلیون دلار)، بریتانیا (۴۲.۴ میلیون دلار)، مکزیک (۳۲.۸ میلیون دلار) و استرالیا (۲۴.۶ میلیون دلار) بهترین بازارهای بین‌المللی این فیلم تاکنون هستند. 

داستان فیلم

فیلم ددپول و وولورین Deadpool & Wolverine که بر اساس شخصیت‌هایی از مارول کامیکز شکل گرفته است، سی‌وچهارمین فیلم از جهان سینمایی مارول (MCU) است و دنباله‌ای بر فیلم‌های ددپول ۱ و ۲ محصول سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸. کارگردان فیلم، شان لِوی کانادایی است که نویسنده، تهیه‌کننده، بازیگر و بنیانگذار کمپانی «۲۱ لمپز اِنتِرتِینمِنت» هم هست. او تجربه کار در ژانرهای مختلفی را دارد اما احتمالا بیشتر به عنوان کارگردان سری فیلم‌های «شب در موزه» و تهیه‌کننده اصلی سریال «چیزهای عجیب» شناخته می‌شود.

داستان فیلم از این قرار است که سازمان دیوان‌سالار «مدیریت واریانس زمان» که خارج از زمان و فضا وجود دارد و خط زمان را رصد می‌کند، وِید ویلسن/ ددپول را از زندگی آرام خود بیرون می‌کشد و به همراه وولورین عازم ماموریتی می‌کند که تاریخچه جهان سینمایی مارول را تغییر خواهد داد. 

 رایان رینولدز (وِید ویلسن/ ددپول)، هیو جکمن (جیمز هاولِت ملقب به لوگن/ وولورین)، اِما کورین (کاساندرا نووا)، مورِنا باکارین (وَنِسا)، راب دِلِینی (پیتر)، کاران سونی (دوپیندِر) و…بازیگران این فیلم هستند. 

هیو جکمن که از تصمیمش مبنی بر بازنشستگی از بازی در نقش وولورین تا چند سال خرسند بود، اواسط اوت ۲۰۲۲ تغییر عقیده داد و تصمیم گرفت با رینولدز در قسمت سوم فیلم‌های «ددپول» همبازی شود. او در این باره گفته بود: «احتمالا در این فیلم بیشتر از هر فیلم دیگری که تا امروز بازی کرده‌ام به من خوش خواهد گذشت.»

شان لوی که در نهایت به عنوان کارگردان قسمت سوم انتخاب شد پس از یکی‌دو تاخیر و تغییر عنوان فیلم، اعلام کرد که فیلمبرداری از ماه مه ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. او ساخت «ددپول و وولورین» را یکی از باحال‌ترین تجربه‌های هنری کارنامه‌اش خواند و گفت که نمی‌خواست دی‌ان‌ای این فرنچایز را تغییر بدهد و این قسمت را هم «جسورانه و فیلمی واقعا با درجه نمایشی آر» توصیف کرد؛ فیلمی که با «فرار نیمه‌شب» (مارتین برست، ۱۹۸۸)، «۴۸ ساعت» (والتر هیل، ۱۹۸۲) و «هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها» (جان هیوز، ۱۹۸۷) قابل قیاس است.

 نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم ددپول و وولورین

اسکرین رنت | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

مالی فریمن | بالاخره «ددپول و وولورین» فیلمی است که می‌تواند تماشاگرانش را راضی کند و از این بابت، موفق هم بوده است. در این فیلم ایده چندجهانی مارول جواب داده و از این مفهوم به شیوه‌هایی زیرکانه و صرفه‌جویانه برای دربرگرفتن طیف گسترده‌ای از امکان‌ها استفاده شده است. این فیلم شاید برای همه جواب ندهد اما پس از چند فیلم چندجهانی ناامیدکننده، از انتظارهای من فراتر رفت.

گاردین | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

پیتر بردشا | ددپول در اصل شخصیت درستی است؛ او مسیح مارول است؛ فردی که در جایگاه منجی قهرمان قرار گرفته است؛ شخصیتی غیرعادی و غریب که قرارست به کل کسب‌وکار جهان سینمایی مارول معنایی ببخشد؛ معنایی که از قرار گرفتن این جهان در جایگاه تازه‌اش، جایی برای شیرین‌کاری، حاصل می‌شود.

نیویورک تایمز | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

آلیسا ویلکینسن | «ددپول و وولورین» یک فیلم «ددپول»ی است که یعنی هتاکانه و گستاخانه، بامزه و منزجرکننده، عجیب‌وغریب و کمی شیرین است. دیدن رایان رینولدز و هیو جکمن، باحال و سرگرم‌کننده است، بخشی به این دلیل که شخصیت‌های آن‌ها به‌شدت در تضاد با پرسوناهای آدم‌نازنین آن‌ها در پشت دوربین قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.