معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان طی سال گذشته با موسسات طرف قرار داد تسویه حساب را انجام داده است.

بیمه سلامت حساب سال گذشته موسسات طرف قرار داد را تسویه کرد

حسین رنجبران افزود: این سازمان ماهانه مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال به موسسات طرف قرار داد پرداخت می‌نماید که تاکنون نظم مناسبی در این بخش جریان دارد و به دنبال آن، رضایت نسبی موسسات اعم از دولتی- دانشگاهی و غیردولتی -دانشگاهی و موسسات خصوصی و خیریه‌ها را به همراه داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این‌که : درحال حاضر ۴۴ هزار موسسه با سازمان بیمه سلامت طرف قرار داد هستند، گفت: از این تعداد، ۹۵۰ موسسه را مراکز بیمارستانی، بیش از ۲۰ هزار مطب پزشکی، ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه و... را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت بیش از ۵۰ درصد مردم ایران  را از نظر بهداشتی و درمانی پوشش می‌دهند، پرداخت منظم مطالبات به موسسات طرف قرار داد در خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم بسیار اثر گذار است.

رنجبران با بیان اینکه سازمان طی سال ۱۴۰۲ با موسسات طرف قرار داد تسویه انجام داده و مطالبات‌شان را پرداخت کرده ‌است، تصریح کرد: ممکن است موارد اندکی از موسسات طرف قرار داد باشند که به دلیل تاخیر در ارسال اسناد سال گذشته تسویه حساب آن‌ها به طور کامل صورت نگرفته باشد که سازمان بیمه سلامت ایران آمادگی بررسی و رسیدگی به موضوع و پرداخت سند توراهی را دارد. هر چند براساس قانون با توجه به بستن شدن حساب ها در ابتدای سال کار دشواری است.  

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز پرداختی مطالبات به موسسات طرف قرار داد که در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین حرفِ‌پزشکی که در قالب پزشکی خانواده شهری و روستایی و نظام ارجاع فعالیت می‌کنند ماهانه انجام می‌شود که  این مهم موجب ماندگاری بیشتر پزشکان در مناطق دور افتاد و مناطق محروم شده است.

وی ادامه داد: بازه پرداختی مطالبات در بیمارستان‌های - دولتی و دانشگاهی پس از پذیرش اسناد و رسیدگی با توجه به کمبودهای نیروی انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در مجموع باید گفت این اقدامات رضایتمندی نسبی موسسات طرف قرار داد را موجب شده است، درحالی که طی سال‌های گذشته پرداختی به موسسات طرف قرار داد همواره با تاخیر زیادی انجام می‌گرفت، اما در این دوره با انظباط مالی و اداری تقریبا پرداختی سازمان بیمه سلامت ایران به موسسات طرف قرار داد به صورت منظم و بدون تاخیر صورت گرفته است.  

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.