«اسرائیل هیوم» از موافقت دولت آمریکا با ارسال بمب‌های «ام کی ۸۳» به رژیم اشغالگر «اسرائیل» خبر داد؛ این در حالی است که آمریکا پیش از آغاز جنگ، ارسال این بمب‌ها را تعلیق کرده بود.  

آمریکا بمب‌های «ام کی ۸۳» در اختیار رژیم صهیونیست می‌گذارد

روزنامه «اسرائیل هیوم» تأیید کرد که دولت آمریکا پس از تعلیق ارسال بمب‌های «ام کی ۸۳» پیش از جنگ، با ارسال این بمب‌های نیم تنی برای نیروی هوایی «اسرائیل» موافقت کرده است. این روزنامه با اشاره به اینکه نتانیاهو از بایدن خواسته است تا بمب‌های سنگین‌تر «ام کی ۸۴» را هم به «اسرائیل» برساند، افزود: واشنگتن بعداً با انتقال این بمب‌ها نیز موافقت خواهد کرد. بر اساس گزارش این روزنامه، «ام کی ۸۴» حدود یک تن وزن دارد و در صورت گسترش جنگ برای رژیم صهیونیست بسیار مهم خواهد بود.

«اسرائیل هیوم» خاطرنشان کرد که آمریکا در کنار «اسرائیل» می‌ایستد و کشتی‌های جنگی، هواپیماهای جنگنده و سامانه‌های دفاعی به منطقه می‌فرستد؛ در شرایطی که ایران متعهد است به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران پاسخ دهد و حزب‌الله در پی پاسخ به ترور «فؤاد شکر» و تجاوز به حومه جنوبی بیروت است. به گزارش این روزنامه، موافقت جو بایدن با ارسال بمب‌های سنگین «ام کی ۸۳» در حالی است که او انتقال آنها را چند ماه قبل از شروع جنگ به حالت تعلیق درآورده بود.

در همین زمینه، این روزنامه گزارش داد که واشنگتن اخیراً محدودیت‌های تأمین تسلیحات اضافی برای اشغالگران را کاهش داده است و قصد دارد سلاح‌های بیشتری را به انبارهای خود در «اسرائیل» بفرستد؛ به‌نحوی‌که امکان انتقال سریع این سلاح‌ها را فراهم کند و در زمان صرفه‌جویی کنید. ایالات متحده پیش‌ازاین تسلیحاتی را که در انبارهای ارتش آمریکا در سرزمین‌های اشغالی وجود داشت - از جمله موشک‌های هوا به هوا - به اشغالگران عرضه کرد.

روز یکشنبه، «لوید استین» وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با «یوآو گالانت» همتای اسرائیلی خود، بر حمایت قاطع کشورش از اشغالگری رژیم صهیونیست تأکید کردند. این حمایت، پس از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیست به آمریکا صورت می‌گیرد؛ زمانی که او در کنگره سخنرانی کرد و با جو بایدن و معاون او، «کامالا هریس» دیدار کرد. در جریان این دیدار، مقامات آمریکایی حمایت قاطع خود را از «اسرائیل» اعلام کردند؛ درحالی‌که واشنگتن مدعی است از غیرنظامیان مراقبت می‌کند و از اشغالگران می‌خواهد جنگ را متوقف کنند!

نکته قابل‌توجه این است که ایالات متحده از ابتدای جنگ، حداقل ۱۴ هزار بمب «ام کی ۸۴»، ۳ هزار موشک هوا به سطح هدایت‌شونده دقیق «Hellfire»، هزار بمب سوراخ‌کننده سنگر و ۲ هزار و ششصد بمب کوچک، همراه با سایر مهمات در اختیار «اسرائیل» قرار داده است. به گفته مقامات آمریکایی - که اواخر ژوئن با رویترز مصاحبه کردند - اعداد کلی نشان می‌دهد که با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای محدودکردن عرضه تسلیحات، هیچ کاهش قابل‌توجهی در حمایت نظامی آمریکا از «اسرائیل» وجود ندارد.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.