وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با همتایان اسپانیایی، نروژی و انگلیسی خود بر لزوم مجبور کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنگ علیه نوار غزه تاکید کرد.

تا تل‌آویو مجبور به توقف جنگ نشود، منطقه در معرض تهدید خواهد بود

با تشدید تنش‌ها در غرب آسیا در نتیجه افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی، رایزنی‌های مقامات منطقه و مقامات کشورهای دیگر نیز افزایش یافته است.

در همین راستا وزارت امور خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن با همتایان اسپانیایی، نروژی و انگلیسی خود خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه اردن، الصفدی و وزرای خارجه اسپانیا، نروژ و انگلیس در این تماس‌های تلفنی تشدید تنش خطرناک در منطقه را مورد بحث و رایزنی قرار داده‌اند.

دراین بیانیه آمده است: الصفدی تاکید کرد که توقف فوری تجاوز «اسرائیل» به غزه و توقف نقض مکرر قوانین بین‌المللی از سوی آن، گام نخست کاهش تنش به شمار می‌آیند.

همچنین وزارت امور خارجه اردن بیان کرد: الصفدی تاکید نمود که تا زمانی که «اسرائیل» به توقف تجاوز خود به غزه و توقف پایمال‌کردن حقوق فلسطینیان مجبور نشود، منطقه در معرض تهدید باقی خواهد ماند.

علاوه بر این وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که منطقه باید در برابر برنامه‌های خصمانه و تنش‌زای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای تندروی وی مورد حمایت قرار بگیرد.

گفتنی است دیروز یکشنبه نیز «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در جریان سفر به ایران با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور و «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در اظهاراتی به تشریح اهداف سفر خود به تهران پرداخت.

وزیر امور خارجه اردن بیان کرد: به همتای ایرانی‌ام گفتم که من برای انتقال پیام میان «اسرائیل» و ایران در تهران حضور ندارم. من با دعوت رسمی برای مشاوره پیرامون افزایش تنش خطرناکی که منطقه شاهد آن است به تهران آمدم.

وی افزود: پیامی را پیرامون وضعیت منطقه و روابط دوسویه از عبدالله دوم پادشاه اردن به رئیس جمهور ایران انتقال دادم.

الصفدی ادامه داد: گام نخست برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه توقف تجاوز اسرائیل به غزه است.

وزیر امور خارجه اردن تصریح کرد: هدف از دیدار من از تهران عبور صریح و شفاف از اختلافات میان دو کشور در راستای منافع دوسویه ما بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.