معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس بین راهی برخی استان‌ها جهت اسکان شبانه تجهیز می‌شوند.

 تجهیز مدارس بین راهی برای اسکان شبانه زائران اربعین

علیرضا راشکی با بیان اینکه سال گذشته از محل اعتبارات استانی و اعتبارات سازمانی برای تجهیز مدارسی که در مسیر پیاده روی اربعین هستند کمک شده است گفت: ساخت مجتمع‌های فرهنگی برای زائران در جلسه ستاد اربعین با حضور ۵ استان کشور مطرح شد که نیازمند تصویب در ستاد اربعین استان‌ و کشور است تا وارد فاز تامین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های فرهنگی در استان‌هایی که بیشترین تردد را در ایام اربعین دارند راه اندازی می‌شود افزود: ایلام، خوزستان و کرمانشاه سه استانی هستند که راه اندازی مجتمع‌های آن‌ها در صورت تصویب ستاد اربعین انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه این مجتمع‌های فرهنگی زیرساختی هستند که در سنوات آینده استفاده می‌شوند ادامه داد: امسال برای زائران تصمیمات خوبی گرفته شده و مدارس بین راهی به عنوان محل استراحتگاه زائران در نظر گرفته می‌شود.

راشکی با بیان اینکه در ساخت این مجتمع‌ها، خیرین نیز دخیل هستند گفت: خیرین یکی از منابعی هستند که براساس سابقه گذشته، پای کار بوده‌اند و در این موضوع نیز از ظرفیت‌های آنان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی برای خروج زائران و استان سیستان و بلوچستان برای ورود زائران پاکستانی خدمات ارائه می‌دهند افزود: مدارس بین راهی این استان‌ها جهت اسکان شبانه تجهیز می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تامین تجهیزات این مدارس نیازمند اعتبار است عنوان کرد: تلاش می‌شود از منابع اعتباری جهت تجهیز این مدارس استفاده شود. تجهیز مدارس دو منظوره است، هم برای دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و هم برای زائران در مقطع خاص استفاده می‌شود.

راشکی با بیان اینکه ظرف دو هفته آینده لیست این مدارس آماده می‌شود اظهار کرد: با مشخص شدن مدارس، کار تجهیز آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.