«وال‌استریت ژورنال» معتقد است با نزدیک‌تر شدن به زمان پاسخ ایران به «اسرائیل» به دلیل ترور اسماعیل هنیه، ایالات متحده در قبال تلاش برای تکرار آن چه در مقابل حمله موشکی آوریل ایران به سرزمین‌های اشغالی انجام داد، با چالش‌های جدیدی روبروست.  

«وال‌استریت ژورنال»: واشنگتن در مقابل پاسخ مورد انتظار ایران به «اسرائیل» با چالش‌های جدیدی روبروست

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» تأکید کرد که با نزدیک‌شدن زمان پاسخ ایران به اسرائیل، در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس، ایالات متحده با چالش‌های جدیدی مواجه است. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی می‌نویسد که از ابتدای هفته گذشته متوجه «تحرک موشک‌اندازها و تمرین‌های نظامی ایران» شده‌اند و این موضوع «ممکن است نشان‌دهنده آمادگی تهران برای حمله در روزهای آینده باشد».

در همین زمینه، «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد که مقامات دولت بایدن «نگرانند حمله ایران این بار - برای سردرگمی دفاعی اسرائیل - با حملات حزب‌الله و سایر نیروهای محور مقاومت همراه باشد». اکنون، ژنرال «مایکل کوریلا» فرمانده «سنتکام»، مانند ماه آوریل در اسرائیل است. آن زمان باهدف هماهنگی دفاع موشکی مقابل ایران در «تل‌آویو»، آمریکا با صهیونیست‌ها تیم مشترکی را تشکیل داد.

این روزنامه آمریکایی می‌نویسد: درحالی‌که ایالات متحده در حال حاضر با وظیفه دفاع از «اسرائیل» در برابر ایران مواجه است، هم‌زمان به کار خود برای «بازگرداندن ثبات به منطقه» ادامه می‌دهد! «وال‌استریت ژورنال» ادامه می‌دهد: احتمال وقوع جنگ ممکن است مانع از تلاش‌های متزلزل جو بایدن برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه شود؛ آتش‌بسی که «به کانون دیپلماسی او در خاورمیانه و میراث او در سیاست خارجی تبدیل شده است».

به نوشته این روزنامه، دولت بایدن «دوست داشت که علناً از تجاوز اسرائیل به تهران انتقاد نکند، اما به همه طرف‌ها برای کاهش سطح تنش فشار می‌آورد». این روزنامه به نقل از «دیوید شنکر» که به‌عنوان مقام ارشد وزارت خارجه در امور خاورمیانه - در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا - خدمت می‌کرد، می‌نویسد: «دولت بایدن از اقدامات یک‌جانبه اسرائیل که به‌اندازه کافی منافع آمریکا را در نظر نمی‌گیرد ناامید است».

منبع: المیادین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.