مرکز اطلاع‌رسانی حقوق بشر رژیم صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی (بتسلم) اعلام کرد «اسرائیل» از آغاز جنگ غزه، سیاست ساختاری و سیستماتیک سوءاستفاده و شکنجه مداوم اسرای فلسطینی را اجرا می‌کند؛ از جمله خشونت‌های خودسرانه و تجاوز جنسی.

به جهنم خوش آمدید! / اعترافی حقوقی به «آشِ شور» شکنجه زندانیان فلسطینی

آشِ شکنجه زندانیان فلسطینی آن قدر شور شده که مرکز اطلاع‌رسانی حقوق بشر رژیم صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی (بتسلم) هم اعتراف کرد «اسرائیل» از آغاز جنگ غزه، سیاست ساختاری و سیستماتیک سوءاستفاده و شکنجه مداوم اسرای فلسطینی را اجرا می‌کند؛ از جمله خشونت‌های خودسرانه و تجاوز جنسی.

«بتسلم» خاطرنشان می‌کند که زندانیان فلسطینی در معرض «خشونت مکرر، بی‌رحمانه و خودسرانه، تجاوز جنسی، تحقیر، گرسنگی اجباری، تحمیل شرایط نامناسب بهداشتی، محرومیت از خواب، جلوگیری از عبادت و اعمال مجازات برای انجام آن، مصادره اقلام مشترک و شخصی و جلوگیری از درمان مناسب» قرار دارند.

در این گزارش با عنوان «به جهنم خوش آمدید» آمده است که از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۶۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های «اسرائیل» کشته شده‌اند. این گزارش بر اساس شهادت تعدادی از اسرای فلسطینی فاش کرد که بیش از ۱۲ زندان «اسرائیل» به شبکه‌ای از اردوگاه‌ها تبدیل شده‌اند که هدف اصلی آنها سوءاستفاده از زندانیان داخل آن‌هاست.

این گزارش همچنین تأیید می‌کند که این تخلفات با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد و به منزله ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. مرکز «بتسلم» از جامعه بین‌المللی و دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته است تا برای توقف جنایاتی که توسط سیستم زندان‌های اسرائیل علیه زندانیان فلسطینی انجام می‌شود، اقدامات فوری انجام دهند.

این گزارش بر اساس شهادت ۵۵ اسیر فلسطینی که اخیراً از زندان‌های «اسرائیل» آزاد شده‌اند - از جمله ۳۰ اسیر از کرانه باختری و قدس شرقی، ۲۱ نفر از نوار غزه و ۴ فلسطینی از داخل «خط سبز» که تابعیت اسرائیلی دارند، تهیه شده است.

بر اساس این گزارش، روند شمارش زندانیان و تفتیش سلول‌ها در حال حاضر به‌صورت موهن و تحقیرآمیز، ۳ تا ۵ بار در روز انجام می‌شود که شامل بستن همه زندانیان با دست‌های بسته در گوشه سلول است؛ درحالی‌که سرهایشان روی زمین قرار دارد.

سرویس زندان‌های «اسرائیل» همچنین به بهانه «وضعیت اضطراری» از ورود وکلا برای ملاقات با زندانیان ممانعت می‌کند. بر اساس این گزارش، چنین رفتارهایی با زندانیان یک سیاست عمدی است که تحت نظارت وزیر تندرو امنیت ملی «ایتامار بن گویر» اجرا می‌شود.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.