در حالی که ایالات متحده دست رژیم صهیونیستی برای دست درازی به ملت و دولت های منطقه را کاملا باز گذاشته، نمی توان انتظار داشت که آمریکایی ها از تبعات این سیاست احمقانه در امان بمانند

کشته شدن دو سرباز آمریکایی در عراق و سقوط بازارهای مالی غرب تاوان وکیل مدافعی  شیطان / وقتی واشنگتن چوب حماقت خود را می خورد

در حالی که ایالات متحده دست رژیم صهیونیستی این عقرب جراره را برای نیش زدن و دست درازی به ملت و دولت های منطقه کاملا باز گذاشته، نمی توان انتظار داشت که آمریکایی ها از تبعات این سیاست احمقانه و حمایت بی چون و چرا از متحد هار خود در امان مانده و دچار خسارت نشوند.

در این مسیر و در شرایطی که رژیم اشغالگر از بیم واکنش تهران به ترور اسماعیل هنیه در خوف و رجا قرار داشته و از سوی دیگر به سبب جنایات تل آویو خاورمیانه در آستانه انفجار قرار گرفته، روز گذشته وزارت دفاع آمریکا پنتاگون از کشته شدن دو سرباز این کشور در نتیجه حملات راکتی به پایگاه عین الاسد در غرب عراق را رسانه ای کرد.

حمله به محل استقرار نظامیان آمریکایی در همسایه غربی از بالا گرفتن دوباره تنش ها حکایت دارد. پیشتر مقاومت اسلامی عراق به دلیل حمایت واشنگتن از جنایات تل آویو در غزه هشدار داده بود که پایگاه‌های آن کشور در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد. همزمان تحولات منطقه بر بازارهای مالی جهان تاثیر گذاشته بطوری که بورس در بسیاری از کشورهای غربی و تل آویو سقوط وحشتناکی را تجربه می کنند.

«جکسون هینکل» مفسر سیاسی آمریکایی اثرگذار در رسانه‌های اجتماعی این اتفاقات را به سخره گرفته است. او در طعنه ای سنگین به مقامات واشگتن با اشاره به این مسئله در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ایران هنوز یک موشک شلیک نکرده است، اما جهان در حال فروپاشی است.»

کشته شدن دو سرباز آمریکایی در عراق و سقوط بازارهای مالی غرب تاوان وکیل مدافعی  شیطان / وقتی واشنگتن چوب حماقت خود را می خورد

کلید مهار صهیونیست ها در جیب آمریکا

مصدق مصدق پور کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با قدس، درباره پیام حمله موشکی به پایگاه نظامی «عین‌الاسد» آمریکا آن هم در شرایطی آشفته منطقه گفت: حمله مقاومت اسلامی عراق به محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد، مقدمه پاسخی برای هرگونه ماجراجویی احتمالی  ایالات متحده در منطقه پس از  انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی در خونخواهی از ترور شهید هنیه  است.

وی تصریح کرد: امروز واشنگتن در نقش مدافع حقوق رژیمی جنایتکار و نسل کش اسرائیل است بطوریکه برای نجات تل آویو از باتلاق غزه آماده هست با ارائه گزارشات اطلاعاتی و جغرافیایی به اسرائیل بستر ترور و حملات گسترده به مواضع محور مقاومت را در منطقه فراهم نماید، این در حالی است که در طی هفته های اخیر شاهد بمباران مناطق از یمن توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی  و حتی ترور اسماعیل هنیه در تهران بودیم.

او اظهار داشت: کشوری مانند آمریکا که خود را عضوی از شورای امنیت می داند اجازه ارائه هیچ گزارشی بر علیه اقدامات رژیم صهیونستی در این شورا را در طی 307 روز گذشته نداده و همواره مدافع جنایات ضد حقوق بشری این رژیم است، چراکه تنها رژیم و شخصیتی که می تواند برنامه ها و اهداف ایالات متحده آمریکا را در منطقه غرب آسیا پیاده سازی نماید اسرائیل و نخست وزیر این رژیم است. امروز  رژیم صهیونیستی بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در جهان است.

این کارشناس منطقه تاکید کرد: آمریکایی ها همواره در جهان به ظاهر خود را مدافع صلح و امنیت در جهان معرفی می کنند اما در عمل خواهان گسترش درگیری در منطقه به خصوص برقراری رژیم آپارتاید در سرزمین های اشغالی هستندو در این جهت در طی ده ماه از طوفان الاقصی شاهد افزایش کمک های مالی، نظامی، امنیتی و تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی بودیم بطوریکه در همان ابتدای جنگ برای ایجاد رعب و وحشت در بین نیروهای مقاومت تعدادی از ناوهای خودش را به سواحل غزه اعزام کرد. پس باید اذعان کرد که امروز کلید کنترل رژیم صهیونیستی در جیب آمریکایی ها است چراکه پس از حضور نتانیاهو در واشنگتن بلافاصله با چراغ سبز مقامات کاخ سفید شاهد ترور فواد شکر (حاج محسن) یکی از فرماندهان حزب الله در ضایعه بیروت و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران بودیم.

کشته شدن دو سرباز آمریکایی در عراق و سقوط بازارهای مالی غرب تاوان وکیل مدافعی  شیطان / وقتی واشنگتن چوب حماقت خود را می خورد

تاوان خون هنیه

حسین کنعانی مقدم نیز با اشاره به تحولات  نظامی منطقه که به ضرر یانکی ها در حال رغم خوردن است، گفت: رژیم صهیونیستی  با حمایت آمریکا بزرگترین خطای راهبردی و محاسباتی خود رادر طی هشتاد سال گذشته انجام داده و  ترور شهید اسماعیل هینه و فواد، را رغم زد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در پیامی فرمودند: خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم؛ تنها همین یک کلمه باعث سقوط شِکِل (واحد پولی رژیم صهیونیستی) در سرزمین های اشغالی شد و حتی در طی روز های گذشته بازار بورس کشورهای اروپایی و آمریکا به شدت در حال نزول قرار گرفت. اضطراب، ترس بزرگترین گلوله ای است که قبل از شلیک اولین موشک جمهوری اسلامی ایران در بین صهیونیست ها شعله ور شده است.

وی با اشاره به حمله موشکی نیروهای  حشد الشعبی به پایگاه نظامیان آمریکا در عین الاسد، گفت: این حمله با دو پیام صورت گرفت؛ نخست اینکه اگر واشنگتن بخواهد در منطقه به دنبال ماجراجویی در برابر محور مقاومت باشد به شدت با او برخورد خواهد شد، و دوم اینکه نیروهای نظامی آمریکا مهمان ناخوانده در عراق هستند و طبق قانون این کشور باید خاک عراق را ترک کنند.

کنعانی مقدم اظهار داشت: آمریکا پس از این حمله پیام بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی را به خوبی دریافت کرد چراکه می داند اضلاع محور مقاومت با این کشور شوخی ندارند چراکه پیشتر انصارالله یمن اجازه هیچ گونه فعالیت ناوها و حتی ائتلاف دریایی واشنگتن را در باب المندب و دریای سرخ نداد تا جایی که فرار ناو هواپیمابر آیزنهاور از دست نیروهای انصارالله یمن در ماه گذشته فرار کرد.

وی تاکید داشت: امروز تمام نیروهای محور مقاومت از جمله انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق، حماس و نیروهای مردمی سوریه هرکدام به شیوه خود پاسخ خون شهید اسماعیل هنیه را خواهند داد و اقدام بسیج مردمی عراق در حمله موشکی به عین الاسد و حملات مکرر حزب الله مواضع رژیم صهیونیستی تنها مقدمه آغاز طوفان سخت بر علیه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا است.

کشته شدن دو سرباز آمریکایی در عراق و سقوط بازارهای مالی غرب تاوان وکیل مدافعی  شیطان / وقتی واشنگتن چوب حماقت خود را می خورد

در مسیر انتقام

حسن هانی زاده، دیگر کارشناس مسائل غرب آسیا در تشریح  ابعاد و پیامدهای حمله به پایگاه عین الاسد، گفت: این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران در صدد انتقام سهمگین خون فرماندهان خود (اسماعیل هینه و حاج محسن) از رژیم صهیونیستی و آمریکا است و در طی روزهای گذشته نیروهای مقاومت با هماهنگی بیشتر زمینه و بستر انتقام سخت در عرصه های  نظامی، امنیتی، میدانی و ترکیبی را فراهم کرده اند.

وی افزود: حزب الله لبنان با حملات گسترده خود در شمال اراضی اشغالی فلسطین و نیروهای حشد الشعبی به پایگاه عین الاسد، هشداری به ماجراجویی آمریکا و اسرائیل در منطقه است بطوریکه اگرآنها در صدد گسترش دامنه جنگ به خارج از نوار غزه باشند محور مقاومت توانایی دارد تا تمام منافع و پایگاه های نظامی آمریکا و همپیمانان رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا را مورد هدف مستقیم قرار دهد. این در حالی است که امروز انصارالله یمن توانایی هدف قرار دادن ناوهای آمریکا حتی در شعاع چند هزار کیلومتری متری را دارند و شناورهای ایالات متحده عملا به سیبلی مقابل یمنی ها قرار گرفته اند.

هانی زاده با اشاره به  هماهنگی بین برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا در ترور شهید هنیه با رژیم صهیونیستی، گفت: تهران پس از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، خواستار نشست فوری شورای امنیت در سازمان ملل متحد شد، اما ایالات متحده آمریکا، انگلیس و فرانسه بعنوان سه کشور دارای حق وتو در شورای امنیت حاضر به محکومیت جنایت اسرائیل در ایران نشدند، و این نشان دهنده کامل هماهنگی غرب با تل آویو است.

کشته شدن دو سرباز آمریکایی در عراق و سقوط بازارهای مالی غرب تاوان وکیل مدافعی  شیطان / وقتی واشنگتن چوب حماقت خود را می خورد

اسرائیل پیش‌قراول تهاجم نظامی آمریکا در منطقه

علیرضا کمیلی دیگر کارشناس مسائل غرب آسیا، نیز در گفتگو با قدس، با توجه به تحولات منطقه گفت: تمامی مشکلات امروز در منطقه غرب آسیا ناشی از حمایت های سیاسی، مالی و تسلیحاتی ایالات متحده از سران رژیم صهیونیستی است این در حالی است که اسرائیل بعنوان نیروی نظامی آمریکا در منطقه حضور دارد.

وی تصریح کرد: پس از ترور شهید هنیه و حاج محسن آمریکایی ها در صدد حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی بر آمدند و «مایکل کوریلا» فرمانده سنتکام در راستای تلاش برای آنچه ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با عملیات انتقام جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خوانده شد، وارد سرزمین های اشغالی شد. همزمان رژیم صهیونیستی پس از ترور شهید هنیه در تهران قصد داشت فتنه مذهبی را در منطقه بین اهل سنت و تشیع ایجاد نماید و تلاش کند سطح درگیری ها را بالاببرد اما با موضع گیری قاطعانه جمهوری اسلامی مواجه شد. این در حالی است که آمریکا هم از تبعات آتش افروزی خود در امان نخواهد ماند و اضلاع مقاومت هزینه سنگینی بر حاکمان کاخ سفید تحمیل خواهند کرد که حمله مقاومت اسلامی عراق به عین الاسد نمونه ای از آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.