۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
کد خبر: 1004146

تیم فوتبال سپاهان ایران با شکست خانگی چهار بر یک در برابر تیم شباب الاهلی امارات، از راهیابی به لیگ نخبگان آسیا بازماند و راهی لیگ قهرمانان آسیا شد.

سپاهان از راهیابی به لیگ نخبگان آسیا بازماند

تیم فوتبال سپاهان ایران شامگاه سه‌شنبه از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان در حضور ۵۰ هزار هوادار مشتاق اصفهانی مقابل تیم اماراتی شباب الاهلی در بازی سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا با نتیجه دور از انتظار چهار بر یک تن به شکست داد و از راهیابی به نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا بازماند.

با توجه به باخت امشب سپاهان که با گل‌های دقایق ۶۲ سردار آزمون، ۱۱۰ یوری، ۱۰۲ و ۱۲۱ یحیی القسانی و در مقابل تک گل دقیقه ۴۴ محمدمهدی محبی رقم خورد، این تیم شباب الاهلی خواهد بود که باید در دیداری دیگر به مصاف «الغرافه» قطر برود تا در صورت پیروزی در آن دیدار راهی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا شود و سپاهان راهی لیگ قهرمانان آسیا یا همان مسابقات سطح دوم آسیایی خواهد شد.

ژوزه مورایس سرمربی زردپوشان اصفهانی در دیدار امشب از ترکیب ابتدایی پیام نیازمند، حسین گودرزی، وحدت حنانوف، امین حزباوی، صالح حردانی، برایان دابو، محمد کریمی، آریا یوسفی، محمدمهدی محبی، جواد آقایی‌پور، کاوه رضایی استفاده کرده بود.

پائولو سوسا، سرمربی پرتغالی شباب الاهلی و هموطن سرمربی سپاهان، در این دیدار از ترکیب ابتدایی حسن حمزه، بوگدان پلانیچ، رنان ویکتور، لیما، کائونان، لوکا میلیووجویچ، عید خمیس، بدر ناصر، یحیی الغسانی، بالا گیلهرمه و برنو لموس کاسکاردو استفاده کرده بود.

هر چند محمدمهدی محبی در دقیقه ۴۴ نیمه اول بازی با پاس برایان دابو صاحب توپی شد که با شوت سرکش از راه دور و پس از برخورد به زمین در محوطه جریمه تیم اماراتی با تغییر جهت آن را وارد دروازه شباب الاهلی کرد و سپاهان را یک بر صفر پیش انداخت ولی در نیمه دوم سردار آزمون بازیکن ایرانی شباب الاهلی با پاس یحیی القسانی در دقیقه ۶۲ گل اول تیم اماراتی را به ثمر رساند.

آزمون به محض ورود به زمین به عنوان بازیکن جایگزین رودریگو لیما در محوطه جریمه سپاهان صاحب یک توپ سرگردان شد و با یک چرخش ۱۸۰ درجه ای توانست در آن شلوغی توپ را درون دروازه پیام نیازمند جای دهد.

در مدت زمان قانونی بازی نتیجه همان یک بر یک باقی ماند ولی در وقت اول اضافه گل دوم تیم اماراتی نیز توسط یحیی القسانی در وقت اضافی بازی وارد دروازه پیام نیازمند شد و یوری نیز در دقیقه ۱۱۰ کار را برای تیم شهر دوبی تمام کرد و سومین گل شباب الاهلی را درون قفس توری زردپوشان اصفهانی جای داد.

سپاهانی ها که اندک امید خود برای جبران نتیجه در لحظات آخر بازی از دست رفته می دیدند بازی بسیار ضعیفی را در انتهای بازی به نمایش گذاشتند تا سرانجام در دقیقه ۱۲۱ نیز یحیی القسانی گل چهارم شباب و گل دوم خود را در این بازی وارد دروازه سپاهان ایران کرد.

 تیم فوتبال سپاهان به دلیل کسب قهرمانی جام حذفی توانسته بود سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را که برای نخستین بار برگزار می شود، دریافت کند و بر همین اساس نماینده فوتبال ایران امشب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف شباب‌الاهلی امارات رفت و با توجه باخت، راهی لیگ قهرمانان آسیا یا همان مسابقات سطح دوم آسیایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.