۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 1004166

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه در پرتو انقلاب اسلامی مشعل عزای حسین در عالم انتشار پیدا کرده است، بر ضرورت بیداری امت اسلام و خاموش کردن شر اسرائیل در پرتو عاشورا تاکید کرد.

ضرورت بیداری امت اسلام و خاموش کردن شر اسرائیل در پرتو عاشورا / عزاداری‌های قم نمونه و الهام‌بخش است

آیت الله علیرضا اعرافی در محفل اشک و تجلیل از خادمین مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) با بیان اینکه خداوند را شاکرم که به بنده کوچک خود توفیق داد تا در جمع بزرگ و شریف و عزیز شما حضور پیدا کنم تصریح کرد: مراتب ارادت و اخلاص و ادب و سپاس خود را تقدیم همه خادمان دستگاه سالار شهیدان می نمایم.

وی افزود: به عنوان یک شهروند و به عنوان حوزه از همه افرادی که رونق بخش عزای سالار شهیدان و خادمان این دستگاه با عظمت به ویژه در همه هیئت ها و مواکب و فعالان و جوانان و زنان و بانوانی که در این دستگاه خدمت می کند و امسال این مشعل را روشن تر داشتند و این پرچم را برافراشته تر کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: از هیئت بسیار خوب و فعال و با سابقه خادم الرضا(ع) که قریب سه دهه در قم پرچم عزای امام حسین(ع) را برافراشته و از برادر عزیزم جناب آقای ناطقی مسوول هیئت و علمای همکارم که این هیئت صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه همه ما باید افتخار کنیم که در دستگاه و نهاد با عظمت پرچم دار عاشورا و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان هستیم گفت: بیش از هزار سال است که این نهاد بزرگ اجتماعی و فرهنگی و دینی و الهی و معنوی پر رونق است و این پرچم در اهتزاز است و روز به روز و سال به سال در امتزاج بیشتر قرار می گیرد و افتخار ما و شما حضور در این بارگاه عظیم و دستگاه جدید الهی است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: این نعمتی بزرگ و الهی است که باید قدر بدانیم و این تکریم هایی هم که انجام می شود نمادی از الهی است که متوجه همراهان پرچم پرافتخار عاشورا و کربلاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی کتاب کامِلُ الزّیارات کتابی با موضوع زیارت، تألیف محدث و عالم شیعه ابن قولویه قمی گفت: این کتاب از کتاب های بسیار مهم تاریخ حدیث و رجال ماست و در قرن چهارم نوشته شده است که پدر ایشان روبروی مدرسه آیت الله گلپایگانی در قم و ایشان نیز در کاظمین مدفون است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به عظمت و معتبر بودن این کتاب و معرفی بخش های مختلف آن تصریح کرد: این کتاب 107 باب دارد که غالب مطالب کتاب یعنی حدود سه چهارم آن و بیش از 600 روایت مربوط به امام حسین(ع) و یاران وی و به ویژه بیان فضیلت و کیفیت زیارت ایشان است.

وی با اشاره به مقایسه روایت مربوط به امام حسین با سایر روایت ائمه دیگر اظهارداشت: همه ائمه از قبل از عاشورا تا حضرت ولی عصر(عج) همه عزادار امام حسین(ع) هستند و همه خودشان در قله های انسانیت اما پای عزای امام حسین که برسد همه عزادار و گریه کن هستند و اینک تکلیف همه ما همانجا روشن می شود که امام حسین(ع) بالاترین مشعل الهی عاشوراست و عاشورا پرتوافکن بر همه تاریخ است و تا تاریخ تاریخ است عاشورا باقیست و هر سال هم زنده تر می شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عزای امام حسین جشنواره انسانیت است و عزای امام حسین پرچم برافراشته ارزش های الهی است خاطرنشان کرد: من هر سال خدمت دوستان عزیزمان در هیئت خادم الرضا(ع) قبل از ایام عاشورا می رسم و عرض ادب و ارادت دارم و چند بار آنجا هم عرض کرده ام که این کاری که شما می کنید کانون همه ارزش هاست. چرا؟ برای اینکه عاشورا جلوه گاه تمام معارف الهی است و کار شما کاری است در خدمت به همه مقدسات و ارزش های الهی و در جهت ارتقا فرهنگی این جامعه که بسیار سودمند و ارزش دار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پرتو انقلاب اسلامی مشعل عزای حسین در عالم انتشار پیدا کرده است و جهانی شده گفت: تازه از روسیه برمی گردم و کلیپ های عزاداری که امسال در کشور بزرگ و فدراسیون روسیه پخش می شد بسیار خیره کننده بود و بیست سی سال است که من هر سال بعد از ایام عاشورا یه گزارشی از دنیا و عزاداری دنیا می گیرم و بحمدالله می بینیم که هر سال عزا و پرچم عزاداری سالار شهیدان برافراشته تر است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی از عاشورا الهام گرفت و برخاست و مردم قم پیشگام این حرکت بزرگ بودند عنوان داشت: اما همین انقلاب و عاشورا هم یاری رساند تا در گوشه گوشه عالم این ندای حسین و پرچم عزا و ایثار و فداکاری و مقاومت حسینی انتشار یابد و این افتخار از آن شماست و عزاداری های شما الهام بخش است.

وی با بیان اینکه عزاداری های قم عزاداری های نمونه و الهام بخش بوده و هرچه بیشتر هم باید همین طور باشد گفت: البته باید بدانیم این عزاداری ها باید به فریاد نسل جوان ما برسد واین عزاداری ها و مراسمات باید گره های فکری و اعتقادی و اخلاقی نسل جوان را بگشاید و راه را برای اصلاح و تعالی جامعه و نسل جوان باز کند.

آیت الله اعرافی افزود: نسل جوان عزیزی که در معرض هزار تهاجم بیگانه است با عزای سالار شهیدان به جایگاه اصلی خودش برمی گردد و امیدواریم که عزای سالار شهیدان منشا پیروزی های بزرگ تر برای نسل جوان جامعه ما، کشور ما و محور مقاومت بشود و ان شا الله در پرتو عاشورا امت اسلام بیدار شود و شر دشمنان اسلام و اسرائیل غاصب را خاموش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.