معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: آمادگی لازم برای تسهیل در تردد زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) از مرز باشماق مریوان فراهم شده است.

آمادگی لازم برای تردد زوار از مرز باشماق فراهم است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در دومین جلسه کمیته سیاسی - کنسولی ستاد اربعین کردستان که پیرامون تسهیل تردد زوار اربعین حسینی (ع) از مرز باشماق در سالن جلسات فرمانداری شهرستان مریوان تشکیل شد، اظهار کرد: تسهیل تردد زوار اباعبدالله الحسین و کسب رضایت آنها هدف اصلی ستاد اربعین استان و همه کمیته های این ستاد است و در این زمینه تا کنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی از همکاری ها و مساعدت های قرارگاه رمضان، اتحادیه میهنی و استانداری سلیمانیه در برگزاری اربعین قدردانی کرد و افزود: همه نهادهای دولتی در استان از تمام ظرفیت خود برای باشکوه برگزار کردن مراسم اربعین استفاده و از موکب های مردمی هم حمایت خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر پذیرایی و بدرقه زائران از مرز باشماق در کمال احترام و آرامش تاکید کرد و گفت: مرز باشماق مریوان از لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نقش راهبردی دارد و از زمانیکه به عنوان یکی از مرزهای محل تردد زوار معرفی شده آمار مسافران و گردشگران در استان چندین برابر افزایش پیدا کرده است.

در این جلسه که با حضور فرماندار مریوان، نمایندگان وزارت امور خارجه، اتحادیه میهنی کردستان و روسای کمیته های مربوطه تشکیل شد موضوعات مربوط به تسهیل تردد زوار در مرز مریوان و چگونگی استقرار اکیپ های هلال احمر، صدا و سیما، علوم پزشکی و مواکب در خاک عراق مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.