اسدالله بادامچیان با اشاره به اینکه انتصاب معاونین رئیس جمهور تاکنون بر خلاف شعار تشکیل کابینه وفاق ملی یک طرفه و از اصلاح طلبان بوده، گفت: در معرفی وزرا اگر ۱۲ شاخصی که رهبری تعیین کردند رعایت شود به آنها رأی اعتماد می‌دهیم در غیر این صورت معذوریم.

وزرای پزشکیان اگر مثل معاونینش یک طرفه انتخاب شوند از مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد ۱۶۰ خبرنگار شهید در غزه، اظهار کرد: این جنایت نشانه اهمیت رسانه و خبرنگاران و همچنین نشانه دروغ مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی است.

اسد الله بادامچیان در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس آنلاین درباره تحلیلش از انتخابات اخیر و دلایل ناکامی اصولگرایان در این رقابت با بیان اینکه یک انتخابات باشکوه برگزار شد که نشانه برتری دموکراسی دینی بود، اظهار داشت:  ۸۰ نفر در انتخابات ثبت نام کردند و شورای نگهبان این بار در مورد نامزدها عدم احراز صلاحیت کسی را اعلام نکرد و صلاحیت ۶ نفر را تایید کرد.

وی یادآوری اینکه در جریان رقابت‌ها و مبارزات انتخاباتی و مناظره‌های تلوزیونی منفی بافی هم صورت گرفت که در فضای باز سیاسی این مسائل رخ می‌دهد و ایرادی هم ندارد، گفت: در نهایت هم آقای پزشکیان انتخاب شد. همه جریان ها در انتخابات حضور داشتند و مردم هم همه حرف ها را شنیدند و آرای مردم ناراضی از مشکلات اقتصادی به سبد یک نامزد رفت و نتیجه را رقم زد.

دبیرکل حزب موتلفه با تأکید بر اینکه این انتخابات نقطه اوج مردم سالاری بود و نقطه عطفی برای نظام بود، اضافه کرد: یک جریان ۱۶ میلیون رأی آورد و نامزدهای جریان مقابل در مجموع حدود ۱۵ میلیون رأی و برای نظام جمهوری اسلامی و مردم در انتخابات شکست و پیروزی معنی ندارد و همه به تکلیف شرعی خود عمل کردند.

بادامچیان با بیان اینکه پزشکیان در زمان تبلیغات بیان کرد که فرمانداران و بخشداران درصدد رای آوردن یک نفر هستند را غلط دانست و دلیل آن را رای آوردن پزشکیان بیان کرد و افزود: در زمان آقای هاشمی، خاتمی رای آورد، در زمان خاتمی، احمدی نژاد رای آورد و در دوره احمدی نژاد، روحانی رای آورد و در دوره روحانی، شهید رئیسی رای آورد پس این حرف درست نبود.

وی با تأکید بر اینکه باید به ردی مردم احترام بگذاریم، خاطرنشان کرد: ما در موتلفه با هر دولتی که رای مردم را به دست آورد و تنفیذ رهبری را داشته باشد، کار می کنیم اما معتقدم دوره ریاست جمهوری آقای پزشکیان دوره بسیار شگفت آور ی خواهد بود و اتفاق های عجیبی در آن رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: آقای پزشکیان اصلاح طلب است ولی می گوید اصلاح طلب نیستم. می گوید دنبال دولت وفاق ملی است ولی معاونان او یکدست هستند.

سه دلیل ناکامی اصولگرایان در انتخابات

دبیرکل موتلفه درباره دلیل رأی نیاوردن اصولگرایان و اینکه حامیان جلیلی قالیباف و طرفداران قالیباف بالعکس جلیلی را عامل ناکامی این جناح می‌دانند به خبرنگار قدس آنلاین گفت: علت رأی نیاوردن نامزدهای اصولگرایان در انتخابات، مشکلات معیشتی، گرانی و تورم بود. مشکل گرانی که از دوره روحانی شروع شد ولی در دوره آقای رئیسی با وجود کارهای زیربنایی خوبی که شورت گرفت این گرانی‌ها ادامه داشت و این موجب نارضایتی بخشی از مردم شده بود و مردم به وضع موجود رای ندادند.

وی افزود: دلیل دیگر ناگکامی، اختلاف بین نامزدهای اصولگرایان بود که به نفع هم کنار نرفتند. برخی دوستان اصرار داشتند جلیلی به نفع قالیباف کنار برود ولی جلیلی کنار نرفت. از طرف دیگر برخی دوستان تندرو ما هم به دیگران اهانت می کردند که این خیلی بد بود.

اگر پزشکیان ۱۳ میلیون رأی جلیلی را نادیده بگیرد موفق خواهد شد

بادامچیان افزود: من هم تلاش کردم قالیباف یا جلیلی به نفع هم کنار بروند که این کار انجام نشد ولی الان باید به فکر آینده بود. ۱۳ میلیون رای جلیلی فقط مربوط به شخص او نیست بلکه بخشی از کسانی که می خواستند به پزشکیان رای ندهند، به او رای دادند و در حقیقت رأیشان تقابلی نبود بلکه رجحان کردند. اگر پزشکیان این آرا را نادیده بگیرد، دولتش موفق نخواهد شد. رئیس جمهور باید رئیس جمهور همه باشد.

شرط رأی اعتماد به وزرا

وی در خصوص شعار وفق ملی رئیس جمهور و رویکرد جریان اصولگرا به کابینه‌ای که وی معرفی خماهد کرد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۱۲ شاخص برای وزرا تبیین کردند، گفت: اگر رئیس جمهور این شاخص‌ها را در معرفی وزرایش رعایت کند  به کابینه او رأی می‌دهیم ولی اگر مثل انتخاب معاونین خود یک طرفه عمل کند نمی‌توانیم به وزرای او رأی بدهیم مگر اینکه مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای کنند که مثل مجلس هشتم به کابینه رأی یکپارچه بدهیم.

دبیرکل موتلفه اظهار داشت. در مجلس هشتم ۱۴ وزیر احمدی‌نژاد رای نداشتند و در این صورت او می بایست دوباره کابینه معرفی کند و آقای رضایی به مجلس و نزد من آمدند و گفتند مقام معظم رهبری گفته‌اند اختیار در مرود وزرا با مجلس و نمایندگان است ولی اگر نظر مرا بخواهند به کل کابینه رأی بدهند و مجلس نیز جنین کرد.

بادامچیان تأکید کرد: مجلس دوازدهم بنایش همکاری با دولت اما در چارچوب خط ولایت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.