عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «یحیی السنوار» روحیات خاص خود را دارد و می‌تواند مقاومت و مبارزه علیه صهیونیستی‌ها را گسترش دهد چون از نبوغ خاص برخوردار است.

«یحیی السنوار» جبهه مبارزه با صهیونیست‌ها را گسترش می‌دهد

فدا حسین مالکی  با اشاره به انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس،گفت: شهادت ناجوانمردانه اسماعیل هنیه توسط رژیم غاصب صهیونیستی بازتاب زیادی در رسانه های جهان داشت و چهره کریه رژیم کودک کش، بیش از گذشته مشخص شد.

وی تصریح کرد: هرچند که نقش اسماعیل هنیه در مدیریت کلان حماس در واقع خار چشمی برای رژیم صهیونیستی‌ بود، اما چون حماس یک جریان است، مبارزه و مقاومت همچنان به عنوان یک هدف در مقابل زیادی خواهی صهیونیستی ها ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شهادت اسماعیل هنیه را برای حماس، فلسطینی‌ها و جهان اسلام دردناک عنوان کرد و یادآور شد: ملت ایران هم با تشییع جنازه با شکوه، پیکر شهید هنیه را بدرقه کردند و نشان دادند که همچنان حامی مقاومتِ مردم فلسطین هستند.

مالکی با بیان اینکه جریان مقاومت همچون‌ گذشته‌ آرمان‌های خود را با جدیت دنبال می‌کند، گفت: انتخاب رئیس دفتر سیاسی حماس، متناسب با برنامه‌ها و اهدف محور مقاومت است. خوشبختانه «یحیی السنوار» از روزهای اول به عنوان مشاور هنیه در مقابله و مبارزه با صهیونیست‌ها حضور داشت و در طول ماهای اخیر هم به عنوان فرمانده مستقیم حماس بر علیه صهیونیستی‌ها مبارزه کرد و امروز بهترین گزینه برای جانشینی اسماعیل هنیه و فرمانده محور مقاومت است.

وی با تشریح ویژگی‌های شخصیتی رئیس جدید دفتر سیاسی حماس، گفت:وی روحیات خاص خود را دارد و می‌تواند مقاومت و مبارزه علیه صهیونیست‌ها را گسترش دهد، چون از نبوغ خاص برخوردار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع صهیونیست‌ها در قبال انتخاب «یحیی السنوار»گفت: موضع‌گیری خشن آمریکا و اسرائیل در مورد انتخاب جانشین هنیه نشان می‌دهد که وی یک گزینه کارآمد برای رهبری حماس است و با توجه به اینکه در میدان مبارزه بوده است، فردی نیست که از هیاهوهای دشمنان بترسد و جریان مقاومت هم با این تغییرات همچون گذشته راه شهید هنیه را با قدرت بیشتری برای آزادی فلسطین ادامه می‌دهد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس روز سه شنبه ـ ۱۶ مرداد ـ در بیانیه‌ای اعلام کرد که یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جانشینی شهید اسماعیل هنیه انتخاب شد.

یحیی ابراهیم سِنوار مشهور به ابو ابراهیم رئیس حکومت حماس در نوار غزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱)متولد شده است.

از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می‌داند.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار باره زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد.

وی از جمله رهبران حماس به شمار می رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.