۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
کد خبر: 1004479

ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی با غلبه بر قهرمان نامدار اوکراینی به مدال طلای المپیک پاریس رسید.

طلای المپیک بر گردن سعید ایران

مسابقات رده‌بندی و فینال ۲ وزن پایانی کشتی فرنگی شامگاه امروز (پنج‌شنبه) از ساعت ۲۱ به وقت تهران در ورزشگاه شامپ د مارس آرنا شهر پاریس برگزار شد. در این اوزان سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی نمایندگان ایران بودند که روز گذشته (چهارشنبه) با اقتدار به دیدار نهایی المپیک راه پیدا کرده بودند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم ۱۶ نفر حضور داشتند که سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها حریف لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا شود.

اسماعیلی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک پاریس نمایش درخشانی برابر یکی از بزرگان کشتی فرنگی جهان داشت و توانست با امتیاز عالی قهرمان جهان و المپیک را از پای درآورد و شکست ناباورانه مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان را جبران کند.

دلاور دزفولی کشتی ایران که یکی از جوان‌ترین نفرات کشتی حاضر در پاریس است با شکست لوئیس اورتا سانچز کوبایی راهی نیمه‌نهایی شد و در این مرحله نیز از سد اسلاویک گالستیان دارنده نشان برنز مسابقات جهانی از ارمنستان گذشت.

حریف اسماعیلی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی المپیک پرویز نصیب‌اُف اوکراینی دارنده نشان نقره المپیک توکیو و برنز جهان بود. نصیبوف که در فینال المپیک توکیو مغلوب محمدرضا گرایی شوده بود در دیدار برابر اسماعیلی نیز بازنده شد تا دومین ناکامی خود را در برابر نمایندگان ایران در فینال المپیک تجربه کند.

اسماعیلی جوان در برابر نصیب‌اُف اوکراینی که عناوین جهانی و المپیک زیادی را در کارنامه دارد به مانند یک قهرمان با تجربه ظاهر شد و با وجود اینکه در سه دقیقه نخست سه بر صفر از حریف نامدار خود عقب افتاد در سه دقیقه دوم و در نخستین ثانیه‌ها دارنده نشان نقره المپیک توکیو را خاک کرد تا و در ادامه با کسب سه امتیاز به کشتی برگشت.

حریف اوکراینی در ادامه با خاک کردن اسماعیلی جمع امتیازات خود را به ۵ رساند اما این اسماعیلی بود که در ادامه با عقربک و خاک کردن حریف کار را به تساوی کشاند. در ادامه چلنج مربیان اوکراینی کارساز نشد تا جوان اول کشتی ایران ۶ بر پنج از حریف نامدار خود جلو باشد.

اسماعیلی در نهایت با این نتیجه به برتری رسید و دومین طلای کشتی فرنگی ایران پاریس را ضرب کرد.

پیش از این محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال های طلا و برنز المپیک رسیده بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.