روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» فاش کرد سیاستمداران به مقام‌های امنیتی و نظامی توصیه می‌کنند در شرایط کنونی هر کاری می‌توانند برای متشنج نشدن اوضاع و عدم ورود به جنگ انجام دهند.

 تل‌آویو آماده ورود به یک جنگ فراگیر نیست

در بحبوحه انتظار رژیم صهیونیستی برای واکنش ایران و جبهه مقاومت در پی ترور اسماعیل هنیه، رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و ترور فواد شکر از فرماندهان ارشد نظامی حزب الله لبنان در بیروت، یک رسانه عبری گزارش داد که به‌رغم خسارات وارد شده به ارتش این رژیم در نوار غزه و شرایط نامطلوب تسلیحاتی و نیز سطح آمادگی حزب‌الله، شرایط برای جنگی گسترده مناسب نیست.

 روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» فاش کرد سیاستمداران به مقام‌های امنیتی و نظامی توصیه می‌کنند در شرایط کنونی هر کاری می‌توانند برای متشنج نشدن اوضاع و عدم ورود به جنگ انجام دهند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، این روزنامه عبری همچنین نوشت: به‌رغم نگرانی‌ها در اراضی اشغالی اما هیچ مسؤولی برای اطمینان‌دهی به اسرائیلی‌ها نسبت به اوضاع اقدامی نکرده و هیچکس توضیحی درخصوص شرایط و تحولات ارائه نمی‌دهد.

اسرائیل هیوم نوشت: ۹ روز از ترور فواد شکر در بیروت و اسماعیل هنیه در تهران می‌گذرد و اسرائیل همچنان در انتظاری خسته‌کننده به سر می‌برد، در نهادهای امنیتی نیز مشکل پیش‌بینی چگونگی واکنش افزایش یافته و این انتظار بخشی از پاسخ حزب‌الله و ایران به اسرائیل است. در عرصه داخلی نیز نگرانی بر اسرائیلی‌ها سایه افکنده، به ویژه اینکه مقامات اسرائیلی نیز پیامی برای آرامش مردم ارسال نمی‌کنند.

این رسانه صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود تاکید کرد: مقامات سیاسی به فرماندهان نظامی توصیه کرده‌اند هر اقدامی برای متشنج نشدن اوضاع و وارد نشدن به جنگی گسترده و همه‌جانبه را انجام دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: شرایط ارتش رضایت‌بخش نیست به ویژه پس از ۱۰ ماه جنگ و ۷۰۰ کشته و هزاران زخمی، همچنین شرایط تسلیحاتی و مهمات ارتش نیز مناسب نبوده و از این جهت نخبگان سیاسی و امنیتی اسرائیلی اعتقاد دارند که در حال حاضر شرایطی خوبی برای رفع تهدیدها در شمال نیست.

اسرائیل هیوم همچنین فاش کرد تاثیر آمریکا کمتر از ۱۰ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور عامل مهم دیگری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. آخرین چیزی که آمریکا می‌خواهد جنگی تمام عیار است که می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای بزرگ و شاید وسیع‌تر از آن منتهی شود.

در همین رابطه امیر بوخبوط، تحلیلگر نظامی وبگاه واللا رژیم صهیونیستی اعلام کرد سخنگوی ارتش باید از طریق ارسال پیام‌های اطمینان‌بخش برای آرامش جبهه داخلی با پیام‌های تهدید ارسال شده از سوی دشمنان توازن ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.