۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 1004568

رئیس قرارگاه مرکزی اربعین با اشاره به هدایت ۳۵۰۰ موکب از سراسر کشور برای ایام اربعین از تخصیص شناسه حقوقی به ۱۶۰۰ موکب و معافیت مالیاتی آن ها خبر داد.

فعالیت ۳۵۰۰ موکب در ایام اربعین

مجید نامجو گفت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات جزو کمیته‌های ۱۷ گانه ستاد مرکز اربعین است و ساماندهی اسکان و تغذیه زائران را از طریق مواکب به عهده دارد.

وی افزود: ما تقریباً ۳۵۰۰ موکب که مردم در سراسر کشور ساماندهی کرده‌اند را هدایت کرده و خدمات‌رسانی این مواکب برای زائران اربعین در مرزها و در شهرهای زیارتی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا را تسهیل می‌کنیم.

نامجو با اشاره به درخواست مواکب برای دریافت شناسه حقوقی اظهار داشت: با همکاری وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین سردار میراحمدی، همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توانستیم برای ۱۶۰۰ موکب شناسه حقوقی دریافت کنیم. این کار موجب می‌شود این مواکب به صورت رسمی فعالیت کرده و در بانک‌ها به اسم موکب خودشان حساب باز کنند و همچنین در فعالیت‌های خیریه خود معاف از مالیات باشند. ستاد توسعه و بازسازی عتبات به عنوان سازمان بالاسری مواکب پیگیری‌های لازم را انجام داده و به سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند و این مواکب از این موضوع بهره خواهند برد.

رئیس قرارگاه مرکزی اربعین همچنین بیان کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات برای عبور کامیون‌های مواکب از مرز عراق تصمیم‌گیری می‌کند. آخرین خبرها حاکی از این است که قرار است حدود ۷۰۰۰ کامیون برای بردن وسایل و اقلام مواکب از مرز عبور کنند که تاکنون حدود ۵۰۰ موکب عبور کرده‌اند. بقیه مواکب هم در مسیر و یا در حال انجام مقدمات حرکت هستند. ان‌شاالله این‌ها هم قبل از رسیدن زائران به اوج سفر هم وارد عراق خواهند شد و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

نامجو همچنین گفت: از بین ۳۵۰۰ موکبی که ما سازمان‌دهی می‌کنیم حدود دو سوم در عراق و یک سوم در ایران خدمت می‌کنند و در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی و همچنین در مرزهای غربی باشماق و تمرچین و در طول مسیر مستقر خواهند شد.

وی در پایان اظهار داشت: طبق پیگیری‌های برخط ما همه در حال انجام وظیفه هستند و امیدواریم که امسال هم زائران از خدمات این کمیته‌های ۱۷ گانه بهره‌مند و راضی باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.