عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب سنوار به عنوان رهبر سیاسی حماس سبب یکپارچه شدن میدان و دیپلماسی آنها شد تا رژیم صهیونیستی در دو راهی جنگ یا صلح با حماس قرار بگیرد.

انتخاب سنوار، نتانیاهو را در دوراهی جنگ یا صلح با حماس قرار داد

ابوالفضل ظهره‌وند  درباره انتخاب یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس اظهار داشت: این انتخاب پس از شهادت اسماعیل هنیه بسیار مناسب بود تا افکار شوم نتانیاهو را باطل کند. چرا که صهیونیست‌ها تصور نمی‌کردند حوزه میدان و دیپلماسی حماس در یحیی سنوار متمرکز شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سنوار به صورت موثر فرمانده دیپلماسی و میدان جنبش حماس است و با این انتخاب سیاست‌هایی که صهیونیست‌ها علیه حماس برنامه ریزی کرده بودند، از بین رفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: نتانیاهو که پیش از این برنامه از بین بردن سنوار را در سر داشت، در این مقطع باید با سنوار مذاکره کند که پارادوکس جدید برای رژیم صهیونیستی است. چرا که یا باید سنوار و حماس را به رسمیت بشناسد که شکست برای آنها است یا بر مبارزه با حماس اصرار بورزد که آن هم به نابودی این رژیم ختم خواهد شد.

ظهره‌وند با بیان اینکه جهاد اسلامی و حزب الله تمام قد از حماس حمایت می‌کنند، گفت: همه گروه‌ها و نیروها در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی با یکدیگر اتفاق نظر دارند و همه نگاه‌ها در این مقطع به یحیی سنوار است. چرا که برای مذاکره و هم جنگ آمادگی کامل دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه انتخاب سنوار سبب شد قلب غزه در داخل غزه بتپد، یادآور شد: در این زمان باید آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ یا صلح را انتخاب کنند و برای انجام کار سیاسی باید سنوار را به رسمیت بشناسند اگر هم ادامه جنگ را انتخاب کنند باز هم با سنوار رو دررو خواهند شد.

وی با بیان اینکه سابقه مبارزاتی سنوار با بیش از ۲۰ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی مشخص شد، خاطرنشان کرد: رسانه‌های صهیونیستی با اقدامات فریبکارانه به دنبال خراب کردن پشت جبهه هستند. چرا که شهید هنیه ۴۱ نفر از اعضای خانواده خود را از دست داد و سرانجام خود وی هم به شهادت رسید. اما صهیونیست‌ها با تله گذاری رسانه‌ای به دنبال فریب افکار عمومی هستند.

 حماس پس از شهادت اسماعیل هنیه در روز ۱۰ مردادماه ، یحیی سنوار ۶۲ ساله را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش و جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد.

یحیی ابراهیم سِنوار مشهور به ابو ابراهیم رئیس حکومت حماس در نوار غزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱) متولد شده است.از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می داند.

رژیم صهیونیستی حذف سنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.
سنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد.
وی از جمله رهبران حماس به شمار می رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.