یک مطالعه جدید گزارش می دهد که افسردگی می تواند شانس زنده ماندن زنان از سرطان سینه را کاهش دهد.

افسردگی شانس زنده ماندن مبتلایان به سرطان سینه را کاهش می‌دهد

به گزارش مدیسن نت، محققان دریافتند زنان مبتلا به سرطان سینه و افسردگی بیش از سه برابر بیشتر از زنان بدون هر یک از این بیماری‌ها در معرض مرگ هستند.

در مقایسه، بیماران مبتلا به سرطان سینه که از افسردگی نیز رنج نمی‌برند، تنها ۴۵ درصد بیشتر از زنان سالم در معرض خطر مرگ هستند.

«جاگدیش خوبچندانی»، محقق ارشد و استاد علوم بهداشت عمومی در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو، گفت: «این ترکیب موجب می‌شود که خطر مرگ به شدت افزایش یابد و منجر به از دست رفتن هزاران نفر شود.»

خوبچندانی در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «ما در مطالعه خود دریافتیم که وقوع همزمان افسردگی باعث کاهش بیشتر بقا در زنان مبتلا به سرطان سینه می‌شود. متأسفانه، بسیاری از زنان مبتلا به سرطان سینه برای مسائل مربوط به سلامت روان مانند افسردگی مراقبت به موقع یا با کیفیت دریافت نمی‌کنند.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۴۷۰۰ زن ۴۵ ساله و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند که حدود ۵ درصد از آن ها سرطان سینه داشتند و نزدیک به ۱۳ درصد افسردگی داشتند. زنان حدود هشت سال تحت نظر قرار گرفتند.

خوبچندانی گفت: «متأسفانه بخش زیادی از زنان مبتلا به سرطان سینه از افسردگی، سلامت روانی ضعیف و کیفیت پایین زندگی رنج می‌برند.»

نتایج نشان می‌دهد که انواع خاصی از زنان بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی و سرطان سینه هستند، از جمله آن‌هایی که درآمد یا تحصیلات پایینی دارند، اعضای اقلیت‌های نژادی و قومی، و آن‌هایی که بیماری‌های مزمن دیگر یا سبک زندگی ناسالم دارند.

محققان می‌گویند نتایج نشان می‌دهد که زنان مبتلا به سرطان سینه باید در کنار درمان سرطان خود از حمایت سلامت روان نیز برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.