رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: مهم‌ترین دغدغه دانش آموزان المپیاد امتحانات نهایی است و این افراد امتیاز ورود به دانشگاه را کسب می‌کنند.

 امتیاز ورود به دانشگاه برای دانش آموزان المپیادی

سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان در برنامه «مثبت آموزش» به سوال متقاضیان شرکت در المپیادهای دانش آموزی پاسخ داد.

وی گفت: دانش آموزان المپیادی از پایه هشتم یا نهم روی علمی مانند ریاضی، شیمی و ... متمرکز می‌شوند و چالشی که در حال حاضر داریم امتحانات نهایی است؛ امتحان نهایی با این که یک سری ویژگی‌های مثبت در فضای سیستم آموزشی کشور دارد، اما آسیب جدی به دانش آموزان المپیادی می‌زند.

حسینی بیان کرد: دانش آموزانی که در پایه دهم و یازدهم مشغول تحصیل هستند نمی‌دانند که در اوایل پایه دوازدهم می‌توانند مدال المپیاد را کسب کند یا نه؟! در حالی که معدل پایه دهم و یازدهم هر کدام، ۲۰ درصد از نمره ورود به دانشگاه آن ها را شکل می‌دهد و این سبب ریسک بالا برای دانش آموزان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این یک سال اخیر این مساله را به کمک وزیر آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیری کردیم تا امتیازاتی را برای دانش آموزان المپیادی در نظر بگیریم تا اگر در المپیادی شرکت می‌کنند و بنا به هر دلیلی موفق به کسب مدال نمی‌شوند امتیازاتی را برای ورود به دانشگاه‌ها دریافت کنند و از دیگر دانش آموزان عقب نمانند و این گونه انگیزه دانش آموزان برای شرکت در المپیادها بیشتر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.