مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال رکورد خرید تضمینی گندم در کشور و استان شکسته شد و موجودی واقعی انبارهای استان نزدیک به ۵۰ هزار تن است.

رکورد خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری شکسته شد

به گزارش قدس آنلاین، یزدان یگانگی ۲۰ مردادماه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد، نان و گندم با ارائه آخرین گزارش خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به سطح زیر کشت، متوسط خرید تضمینی گندم ۴۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته خرید تضمینی گندم ۴۷ هزار تن بود، بیان کرد: امسال رکورد خرید تضمینی گندم در کشور و استان شکسته شد و موجودی واقعی انبارهای استان نزدیک به ۵۰ هزار تن است.

وی به تفکیک مراکز خرید تضمینی گندم پرداخت و ادامه داد: مرکز شهید رجایی هارونی ۷۷۶۲ هزار تن خرید داشته که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است، همچنین مرکز مالخلیفه ۹۶۰ تن خرید تضمینی گندم صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

یگانگی با بیان اینکه مرکز ده‌صحرا ۳۸۵ هزارتن خرید داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است، گفت: کارخانه خوشه ذرین بروجن نیز ۵۹۹۷ گندم خریداری کرده که ۶۲ درصد رشد داشته است.

یگانگی با بیان اینکه در مرکز جونقان فارسان ۱۲۳۰ تن گندم خریداری شده، افزود: مرکز خرید تعاونی اردل ۹۹۹ تن گندم خریده که ۳۲۷ درصد رشد داشته است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خرید و نگهداری گندم در فضای باز امر نادرستی است، گفت: خرید و نگهداری گندم در مرکز تعاونی فرادنبه و نافچ در فضای باز انجام می‌شود که در صورت بارندگی خطرناک است و باید هرچه سریع‌تر دستور حمل صادر شود.

وی ادامه داد: مرکز دستگرد ۱۱۲۳ تن گندم خریداری کرده است که نسبت به سال گذشته ۱۴۱ درصد رشد داشته است.

یگانگی افزود: سیلوی شهید استکی جزو معدود مراکز خریدی بود که در سال جاری مورد توجه کشاورزان قرار نگرفت و با منفی ۱۵ درصد کاهش مواجه شد و تنها۱۰ هزار تن خرید داشته است.

۹۵ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پرداخت شد

وی عنوان کرد: در مجموع هم‌اکنون ۴۸ هزارتن گندم در سامانه صیفا ثبت شده است که میزان واقعی بیش از ۵۰ هزارتن است.

یگانگی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان خاطرنشان کرد: در پرداخت مطالبات کشاورزان نیز تا ۲۶ تیرماه ۹۵ میلیارد تومان به حساب کشاورزان به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.