معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی و سرپرست معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این دادگستری همچنین رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید چناران معرفی شدند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی معرفی شد


به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام والمسلمین زرندی ضمن تقدیر از زحمات و خدمات سید امیر مرتضوی در این سمت در طول سالیان گذشته، در این حکم از سرپرست جدید معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خواست تا با توجه به اهمیت این حوزه در پیشبرد اهداف متعالی مجموعه قضایی استان ، با استفاده از تمامی ظرفیت ها ، نسبت به پیاده سازی مفاد سند تحول قوه قضاییه با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،کاهش وارده ی پرونده ها و بهسازی اجتماعی اقدام نماید.

 ریاست دادگستری شهرستان های بجستان و خواف ، ریاست اجرای احکام مدنی دادگستری مشهد، معاونت قضایی و حقوقی رییس کل محاکم عمومی و انقلاب دادگستری مشهد و سرپرستی اداره شوراهای توسعه حل اختلاف استان خراسان رضوی ، از جمله سمت های  حسین شفیعی بوده است. وی دانش آموخته رشته حقوق بوده و از وی تا کنون ۲ عنوان کتاب با عناوین :  "دعاوی حقوقی ،راهکارها و شیوه های حل و فصل دعاوی حقوقی " (علمی کاربردی) و همچنین  " اجرای احکام مدنی ، راهکارها و شیوه های اجرای احکام مدنی و خانواده " (علمی کاربردی) ، توسط نشر حقوق پویا  به چاپ رسیده و در دسترس دانشجویان و علاقه مندان به مباحث حقوقی قرار گرفته است.

همچنین آیین تکریم و معارفه روسای دادگستری و دادستان های سابق و جدید چناران با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان شهرستان و همچنین معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی معرفی شد

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی معرفی شد

حجت الاسلام والمسلمین بصیری در این مراسم گفت: لازمه قضاوت اسلامی علم، تقوا و عشق و علاقه است. اگر قاضی دانش قضایی خود را به روز کند و در داشتن تقوای الهی بکوشد و عشق و علاقه به حل مشکلات مردم داشته باشد، قضاوت علمی وعادلانه او به درستی انجام خواهد شد و خداوند نیز تا زمانی که اینگونه باشد از او حمایت خواهد کرد. چنانکه حضرت علی(ع) می فرماید: "یدالله فوق راس الحاکم ترفرف بالرحمه فاذا حاف وکله الله الی نفسه".

وی خطاب به مردم شهرستان و مراجعان دستگاه قضایی گفت: حکم قاضی بر اساس اسناد و مدارک و دلایل موجود در پرونده است، اما در بعضی موارد ممکن است طرفین تمامی آنچه را که می دانند بیان نکنند و در این صورت رأی دادگاه که بر اساس ادله ی ظاهری صادر می شود مطابق با واقع نباشد، آنچه در چنین مواردی باید به آن توجه شود این است که حکم ظاهری دادگاه موجب تبدیل حقیقت نمی شود و اگر بر اساس ادله ی موجود حکمی بنفع کسی صادر شود که خودش می داند حقی ندارد، رأی دادگاه به چنین حق ظاهری مشروعیت نمی بخشد، لذا به مردم عزیز توصیه می شود در رعایت حقوق دیگران دقت کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در پایان خطاب به مدیران و مسئولان چناران خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده ها با به کارگیری روش های پیشگیری می تواند تشکیل نشود. همکاری های میان سازمانی و توجه مدیران و مسئولان به وظایف و مأموریت‌های سازمانی خود با رویکرد پیشگیری از جرم، نقش مؤثری در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی خواهد داشت. همکاری ادارات و سازمان‌های حکومتی و عمومی با مأموریت‌های میان سازمانی دادسرا از دیگر توصیه های وی به مدیران حاضر در جلسه بود.

گفتنی است طی این مراسم مهدی برفرازی به عنوان رئیس جدید دادگستری معرفی و از زحمات احمد عارفی نیا تقدیر شد همچنین براتعلی محمدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان معرفی و از تلاش های مهدی برفرازی در این سمت تقدیر شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.