پیشنهاد سردبیر

معاون استان‌های صداوسیما گفت: برای پوشش هر چه بهتر راهپیمایی اربعین تیم‌های گسترده رسانه‌ای در مرزهای کشور حضور دارند.

حضور تیم های گسترده رسانه ای برای پوشش هر چه بهتر راهپیمایی اربعین

به گزارش قدس خراسان، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در آیین راه اندازی موج اربعین رادیو زیارت در مشهد گفت: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین نتیجه جهاد تبیین حضرت زینب (س)بعد از واقه کربلا است.

حسن عابدینی افزود: ۱۰ سال آینده شاهد حضور ۵۰ میلیونی زائران پیاده سیدالشهدا به ویژه از منطقه شبه قاره و پاکستان در اربعین خواهیم بود.

وی بیان کرد: امسال با توجه به حوادث غزه و ترور رییس دفتر سیاسی حماس  و یکی از فرماندهان جبهه مقاومت در لبنان از ویژگی خاصی برخوردار است و امت اسلامی و مقاومت سوگوار شهدای خود خواهد بود . 

عابدینی گفت: امروز انسانیت در فلسطین و غزه از سوی رژیم اسرائیل و آمریکا به مسلخ برده می شود و شاهد آن هستیم که اعضای کنگره آمریکا برای جنایتکاری که ۴۰ هزار نفر را به شهادت رساند بلند می شوند و تشویق می کنند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما افزود: بی تردید ایران و جبهه مقاومت خونخواهی را برای میهمان شهیدش انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز تفکر بسیجی به خارج مرزها رسیده حزب الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق، انصارالله در یمن و در فلسطین و غزه حماس را شاهدیم .

عابدینی در بخش پایانی صحبت خود به موضوع رادیو زیارت و برنامه‌های آن اشاره کرد و گفت: رادیو زیارت در آستانه اربعین وارد هشتمین سال فعالیت خود رسید و پوشش رادیویی آن باید برای همه استان‌ها باشد.

وی افزود: باید با راه اندازی فرستنده‌ها در استان‌ها همه مردم کشور در شهر و روستا از برنامه‌های این رادیو بهره لازم را ببرند.

معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما گفت: ترویج معارف اهل بیت(ع) در کنار مناسک اهل بیت بسیار مهم است ، چرا که جهاد تبین نیازمند معارف است. 

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: در آستانه ورود به هشتمین سال فعالیت رادیو زیارت هستیم رادیویی که یادگار رسانه‌ای رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی در پوشش مکتب اهل بیت (ع) است. 

محسن نصرپور افزود: از مهم‌ترین اهداف این رادیو ضرورت گسترش فرهنگ زیارت به مخاطبین این رادیو در کشور و بعضی از شیعیان کشورهای همسایه است. 

وی گفت: این شبکه رادیویی در تراز جمهوری اسلامی در معارف اهل بیت(ع) و فرصتی برای تبلیغ آموزه‌های دینی برای شیعیان خارج از کشور است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی دیگر هدف راه اندازی  رادیو زیارت را انعکاس برنامه‌های حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مقدسه در کشور عنوان کرد و افزود:  زیارت امام رضا(ع) انحصاری‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی برای امید آفرینی است.

شهردار مشهد هم در این آئین بیان کرد: امسال سال دهم خدمت شهرداری مشهد در مرزهای غربی کشور و شهر نجف در اربعین حسینی است.

محمدرضا قلندر شریف افزود: هزار پاکبان و نیروهای خدمات شهری در شهر نجف در حال خدمت رسانی عاشقانه هستند چرا که اگر عشق و دلدادگی نباشد این خدمات جایگاهی ندارد ، نیروهای شهرداری خود را خادم الحسین و خادم الرضا می دانند.

وی گفت: انعکاس این خدمات بر عهده رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی است و اگر همراهی این رسانه‌ها نباشد هیچ چیز ثبت و ضبط نخواهد شد.

 قلندر شریف افزود: موج اربعین حرف دل زائران پیاده و جاماندگان اربعین است و همه می‌توانند تمام اطلاعات لازم را از این موج داشته باشند

موج اربعین رادیو زیارت از ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ تا اربعین به روی آنتن می‌رود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.