۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 1004959

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور از شهادت ۳۰ مامور نیروی انتظامی تا این لحظه در ۱۴۰۳ خبر داد.

نقش رایحه کلام در نظم و امنیت عمومی

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: به باور من خبرنگار انسان باهوش، مسئول، توانمند و فهیم است اگر این چند مشخصه در خبرنگار باشد. در نتیجه این خبرنگار حسگرهای تیزی خواهد شد و حقایق را سریعتر از دیگران پیدا کرده و خبط و خطاها را زودتر درک می‌کند و کاستی و نقصان را درک می کند و شجاع و چابک است و خود را به همه دریاهای متلاطم می زند. همچنین همیت ملی بالایی دارد و در نتیجه فرد با فضیلتی می شود.

وی ادامه داد: انسان بافضیلت جامعه و کشور را می فهمد و نسبت به آن تعهد دارد و وجدان جمعی جامعه را دستخوش تلاطم نمی کند، چراکه ملی فکر می کند و حقایق را مد نظر گرفته و حقایق را به هیجان نمی فروشد در نتیجه منافع ملی را قربانی تیراژ بالا نمی کند و به زعم من نان به نرخ روز خور نیست. خبرنگاری با این مشخصات و خبرنگاران ما از این شاخص ها بهره مند هستند.

فرمانده کل فراجا گفت: ما درک می کنیم که رایحه کلام می تواند در انتظام و امنیت عمومی نقش داشته باشد، چراکه ما در امنیت عمومی نقش داریم. ما در اصطلاحات خودمان می گوییم نتیجه غفلت، غافلگیری است.

وی ادامه داد: رسانه تاثیر بزرگی بر افکار و عقاید عمومی مردم می‌گذارد و در موقع حرکت ایستایی ندارد امروزه رسانه های جمعی با کارکردهای مشخص، جایگاه ویژه ای دارند. باتوجه به جایگاه رسانه و خبرنگار ساده انگارانه است که پلیس بخواهد خود را از این جایگاه محروم کند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸ سریال کار شده که آماده پخش است و ۴ سریال به روی آنتن خواهد رفت. همچنین ۱۱۰ مستند از پلیس های تخصصی در حال تولید است.

سردار رادان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ۴۰ ماموریت پلیس دارد و یک ماموریت پلیس تامین امنیت مرزها است که موضوعات مختلفی را شامل می شود پس نتیجتا شما پلیسی در جمهوری اسلامی دارید که متفاوت از سایر پلیس های دنیا است.ما پلیسی داریم که در سال ۱۴۰۲، ۹۳ شهید داده ایم که حتی در ماموریت راهنمایی و رانندگی هم بوده است. در ۱۴۰۳ نیز تاکنون ۳۰ شهید داده ایم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.