مقیسه تاکید کرد: امسال یک کار جدید انجام دادیم و برخی آثار تولید شده توسط تعدادی از سکوها که هنوز منتشر نشده اند یا سکانس های ویژه کل یک سریال برای اولین بار در نمایشگاه رصتا اکران خواهند شد.

اکران آثار منتشر نشده برای اولین بار در «رصتا» / برای تولید محتوای سالم و امن جریان‌سازی می‌کنیم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نشست خبری سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران(رصتا) با حضور سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا امروز ۲۱ مردادماه در محل این سازمان برگزار شد.

مقیسه در ابتدا با اشاره به زمان بندی برپایی این نمایشگاه تاکید کرد: سومین دوره رصتا از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد که مراسم افتتاحیه آن ساعت ۱۰ روز ۲۶ شهریورماه و ‌مراسم اختتامیه ۲۹ شهریور برگزار خواهد شد.

نگاهی به اهداف برپایی نمایشگاه رصتا

وی با اشاره به اهدافی که ساترا با برپایی این نمایشگاه دنبال می‌کند، تصریح کرد: یکی از اهداف ما ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان فعالان و ذی نفعان و همچنین هم‌افزایی بین سکوهاست. حمایت های مادی و ‌معنوی از سکوها برای شناخت و معرفی به مردم، ایجاد فرصت برای توسعه سکوهای صوت و تصویر و صنایع کوچک، برقراری امکان ارتباط کاربران و ‌مخاطبان با مسئولان رسانه ها، جلب حمایت‌های دولتی و رسانه ملی از سکوها، ارتباط با متخصصان حوزه رسانه، بهره گیری و شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل زنجیره های ارزش آفرین رسانه ها نیز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است. در کنار اینها انتقال تجربه یکی از دستاوردهای دوره قبل است که امسال هم ما آن را مدنظر قرار دادیم.

مقیسه با اشاره به برپایی ‌سلسله نشست‌هایی در بخش جانبی داریم گفت: بررسی آخرین دستاوردهای حوزه رسانه از دیگر اهداف ماست که در کنار جریان سازی برای تولید محتوای سالم، مفید و امن آن را دنبال می کنیم. همچنین در تلاش هستیم تا فضای رقابت رسانه ای بین تولید کنندگان و ‌توزیع کنندگان ایجاد شود و تببین و ‌تنویر افکار عمومی نسبت به حقوق کاربران و خانواده ها را در نظر داریم. بازاریابی، بازارسازی و عرضه تولیدات مرتبط با نمایش خانگی نیز از دیگر اهداف مورد نظر ما در این دوره از برپایی نمایشگاه رصتا است.

رئیس ساترا با اشاره به چگونگی محقق شدن این اهداف به بخش های نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم در این بخش‌ها به اهداف مورد نظرمان برسیم؛ یکی از بخش های مهم نمایشگاه غرفه ها هستند و در چند بخش غرفه داریم؛ به سکوهای دارای مجوز با شرط فعال بودن درگاه انتشار و همچنین مجامع صنفی و شرکت های مرتبط با این صنعت سکو تعلق می‌گیرد. بخش هایی از سازمان صدا وسیما و نهادهای مرتبط و همچنین ساترا نیز در نمایشگاه غرفه خواهند داشت. برپایی نشست ها از دیگر برنامه های ماست که برخی از آنها مربوط به مجامع صنفی است و نشست های کاربردی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه نیز در نظر گرفتیم.

اکران آثار منتشر نشده برای اولین بار در رصتا

وی با اشاره به برپایی جشنواره در نمایشگاه رصتا گفت: آثار در موضوعات مختلف از بهترین غرفه تا سکویی که بالاترین رتبه را در نظام رتبه بندی داشته باشد، داوری می شود. امسال یک کار جدید هم انجام دادیم و برخی آثار تولید شده توسط برخی سکوها و آثاری که هنوز منتشر نشده اند یا سکانس های ویژه کل یک سریال برای اولین بار در نمایشگاه رصتا اکران خواهند شد. در کنار این؛ مجوز تعدادی از سکو ارتقاء و ‌به برخی دیگر هم مجوز داده می‌شود.

ساترا از ارزش‌های خانوادگی و اسلامی کوتاه نمی آید

مقیسه در واکنش به عدم تنظیم گری برخی پلتفرم‌ها و رها کردن محتوای آنها متذکر شد: عملکرد ساترا نشان می‌دهد بر فعالیت‌های مربوط به تنظیم گری بیشترین نظارت را دارد. تنظیم گری باید به شکلی باشد که محتوای سالم در سکوها وجود داشته باشد. طبیعتاً همه آنچه به عنوان محتوا در پلتفرم ها منتشر می شود از ساترا مجوز ندارد و این تفاوت مهم تلویزیون با فضای مجازی است. اما تنظیم گری به این معنا نیست که از ارزش‌های خانوادگی و اسلامی ذره ای کوتاه بیاییم. تنظیم گری ساترا صرفاً به معنای نظارت نیست و ابعاد اقتصادی، اجتماعی و حقوقی نیز دارد. آیا اینکه فردی که در فضای مجازی خطایی کرده را از زندگی ساقط کنیم یا پلتفرمی را ببندیم نشان دهنده اقتدار ساترا است؟ قطعا این گونه نیست وباید به شکل دیگری به مسئله نگاه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.