تحولات لبنان و فلسطین

شهردار یزد در مورد نگرانی مردم از قطع برخی درختان اکالیپتوس بوستان در حال ساخت منطقه قاسم آباد گفت: مضرات این گونه گیاهی بر سلامت مردم و ایجاد امکان گلکاری در بوستان علت قطع اندک درختان این بوستان ۱.۵ هکتاری بوده است.

توضیح شهرداری یزد درباره قطع برخی درختان

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم محی الدینی پیرامون گلایه برخی از اهالی منطقه قاسم آباد درخصوص قطع درختان موجود در محل ساخت بوستان خیابان طلوع، گفت: خوشبختانه این بوستان پس از کش و قوس فراوان وارد فاز عملیاتی شده و قطع اندک درختان اکالیپتوس این طرح که در فضایی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع در حال اجراست، با توجه به جابجایی دیواره‌های بتنی زمین‌های راه‌آهن و تعدادی نیز با توجه به خاصیت حساسیت‌زایی آنها به لحاظ سلامتی بر فضاهای نشیمن مردم و گل کاری‌های این بوستان که در دست طراحی است، صورت گرفته ولی با این حال بخش زیادی از درختان نیز نگه داشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری این زمین برای ساخت بوستان از جمله مصوبات سفر دوم دولت سیزدهم به یزد بوده و هم اکنون طرح بوستان در حال آماده سازی است که امیدواریم طی کمتر از یک ماه آینده نهایی و عملیات اجرایی ساخت، تکمیل و گُل کاری این بوستان نیز آغاز شود.

محی الدینی اظهار کرد: سه میلیارد تومان برای ساخت این بوستان اختصاص یافته است و تلاش داریم با در نظر گرفتن فصل مناسب برای ایجاد فضای سبز، این طرح تا پایان سال جاری آمده بهره برداری شود.

شهردار ابراز امیدواری کرد؛ پس از تعیین تکلیف مابقی زمین‌های در تصرف راه‌آهن که بخشی از آن در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است، بخشی دیگر از این زمین‌ها در اختیار طرح‌های شهری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.