معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، از تامین اقلام دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی در مرزهای بین المللی شلمچه و مهران به منظور خدمات دهی به زائران اربعین خبر داد.

دارو و ملزومات پزشکی در مرزهای شلمچه و مهران فراهم است

فرشته میرزا زاده با بیان اینکه مشکلی از بابت کمبود دارو در مرزهای ورودی مهران و شلمچه به عراق شلمچه وجود ندارد، گفت: سازمان غذا و دارو از چندین ماه گذشته معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و خوزستان را برای خدمت دهی به زائران اربعین مجهز کرده است.

وی افزود: انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) تامین، خریداری و در انبار استراتژیک این معاونت‌ها نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان‌های شهید سلیمانی این دو مرز بین المللی قرار می‌گیرد.

میرزا زاده گفت: دارو و ملزومات مورد نیاز داروخانه‌های شبانه‌روزی از صبح ۱۵ مرداد به مرزها انتقال یافته و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان‌های مرزی شلمچه و مهران، گفت: این داروخانه‌ها خدماتشان را طبق تجویز پزشک و زیر نظر مسئول فنی داروساز داروخانه بر اساس نسخه دارویی به زائران به طور رایگان ارائه می‌دهند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داروسازان، دارویاران و پرسنل داوطلب و پرتلاش معاونت‌های غذا و داروی آبادان و ایلام به طور مستمر در داروخانه حضور دارند تا بهترین خدمات با بالاترین کیفیت به زائران ارائه شود.

میرزا زاده خاطرنشان کرد: راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی از اربعین سال گذشته آغاز شده و امسال برای نخستین بار با اضافه شدن سیستم HIS بیمارستانی و سامانه‌های بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی در داروخانه شلمچه، انباردار و مسئول HIS این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج دارو و ملزومات مصرفی و ثبت نسخه ها در داروخانه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول شبانه روز نیروهای پشتیبانی اعم از امور اجرایی، عمومی، خدمات، نقلیه و…، نیز برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه‌های شبانه‌روزی مهران و شلمچه فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.