کتاب «تقلیدچی عاشقانه‌ها» به قلم بیژن شکرریز و لاله تقیان شامل گفت‌وگویی با داوود فتحعلی‌بیگی و یادداشت‌هایی از بهروز غریب‌پور و محمد چرمشیر روانه بازار نشر شد.

«تقلیدچی عاشقانه‌ها» منتشر شد/ گفتگویی مفصل با داوود فتحعلی بیگی

کتاب «تقلیدچی عاشقانه‌ها» به قلم بیژن شکرریز نویسنده و پژوهشگر، تهیه‌کننده و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون و لاله تقیان بعد از سال‌ها پژوهش توسط نشر ثالث به چاپ رسید.

این کتاب شامل گفت‌وگویی با داوود فتحعلی بیگی نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر به نمایش‌های آئینی سنتی ایران می‌پردازد و همچنین با یادداشت‌هایی از بهروز غریب‌پور و محمد چرمشیر روانه بازار نشر شده است. این اثر پژوهشی در ۴۰۰ صفحه تنظیم شده و در شش بخش به ترتیب درباره تعزیه، تخت روحوضی، خیمه شب بازی، نقالی/ پرده خوانی، روزشمار زندگی «در یک نگاه» و کتاب شناسی داوود فتحعلی‌بیگی می‌پردازد. نگارنده این کتاب علاوه بر رویکرد پژوهشی و تاریخ‌نگارانه این اثر، آن را برای دانشجویان تئاتر، ادبیات نمایشی و فلسفه هنر به عنوان یک کتاب مرجع معرفی کرده و این اثر در سال‌های اخیر اولین کتاب جامعی است که در حوزه نمایش‌های آئینی سنتی به چاپ رسیده است. داوود فتحعلی ‌بیگی متولد 1339 زنجان، نویسنده و  بازیگر و کارگردان تئاتر است. او در عرصه‌های تلویزیون، سینما و تئاتر تجربه بازیگری دارد. 

مجموعه‌های تلویزیونی «پهلوانان نمی‌میرند» ساخته حسن فتحی، «شهریار» ساخته کمال تبریزی، «گاهی به پشت سر نگاه کن» مازیار میری بخشی از سوابق بازیگری فتحعلی‌بیگی در عرصه تلویزیون است.

در فیلم‌های سینمایی «صبح اعدام»، « خانواده دکتر ماهان، «پروانه»، «یک خانواده محترم»، «اینجا شهر دیگری است»، «آلزایمر»، «سیب و سلما»، «شیش و بش»، «کتاب قانون»، «خاطره»، «زیستن»، «سگ کشی» و «آری چنین بود» بخشی از تجربه‌های بازیگری این هنرمند در عرصه سینماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.